یک پلیس هندی به قربانی تجاوز که به پلیس شکایت برده بود، تجاوز کرد

مردم به ناامنی ادارات پلیس برای زنان اعتراض کرده‌اند

گفته می‌شود که ارقام واقعی تجاوز بسیار بیشتر است، زیرا بسیاری از آن‌ها حتی گزارش نمی‌شوند- AFP

یک پلیس هندی به قربانی تجاوز که به پلیس شکایت برده بود، تجاوز کرد

یک افسر پلیس در ایالت اوتار پرادش در شمال هند به اتهام تجاوز به دختری ۱۳ ساله‌ای دستگیر شد. پلیس متجاوز پس از اینکه این دختر به اداره پلیس مراجعه و گزارش کرد که به او به شکل گروهی تجاوز شده است، بار دیگر به او تجاوز کرد.

به گزارش بی‌بی‌سی، یک مقام ارشد پلیس گفت که برای پلیس متجاوز پرونده جنایی تشکیل و او از کار تعلیق شده است.

 این دختر مدعی شد که ماه گذشته، چهار مرد به او تجاوز کرده‌اند. انتشار این گزارش با ابراز خشم بسیاری از کاربران هندی در رسانه‌های اجتماعی همراه شد.

مقام‌های ایالتی دستور تحقیقات در مورد این حادثه را صادر و درخواست کرده‌اند که در مورد آن، ظرف ۲۴ ساعت گزارشی تهیه شود. کمیسیون ملی حقوق بشر هم از مقام‌های ارشد پلیس خواست طی چهار هفته، گزارشی ارائه کنند.

 پدر این دختر در شکایت خود به پلیس مدعی شد که چهار مرد دخترش را به ایالت همسایه، مادیا پرادش، برده‌اند و در آنجا به مدت چهار روز به او تجاوز جنسی کرده‌اند. این مردان قبل از فرار، او را به روستایش در منطقه لالیتپور در اوتار پرادش (UP) برگردانده‌اند.

به گزارش کانال خبری «ان‌دی‌تی‌وی» (NDTV)، یک روز بعد، افسر مسئول پاسگاه پلیس محلی به همان دختر که به همراه عمه‌اش برای شکایت به اداره پلیس رفته بود، تجاوز کرد.

نیکیل پاتاک، رئیس پلیس منطقه لالیتپور به خبرنگاران گفت دختری که موسسه خیریه چایدلاین به دفتر او آورده بود، برایش تعریف کرده که چه اتفاقی افتاده است. او افزود: «زمانی که به من اطلاع دادند، از تشکیل پرونده مطمئن شدم.»

این افسر پلیس که متواری شده بود، روز چهارشنبه بر اساس قانون حمایت از کودکان در برابر جرائم جنسی دستگیر و متهم شد.

این خبر بسیاری را از اجرا نشدن قانون و نظم در پرجمعیت‌ترین ایالت هند خشمگین کرده است.

پریانکا گاندی وادرا، رهبر ارشد حزب کنگره، در توییتی به زبان هندی، نوشت: «اگر پاسگاه‌های پلیس برای زنان امن نیست، پس آن‌ها برای شکایت به کجا خواهند رفت؟ ... آیا دولت به طور جدی به افزایش استقرار زنان در کلانتری‌ها فکر کرده است تا پاسگاه‌های پلیس را برای زنان ایمن کند؟»

تجاوزها و جنایات علیه زنان از دسامبر ۲۰۱۲ هنگامی که به یک زن جوان در اتوبوسی در دهلی، پایتخت هند، به صورت گروهی و وحشیانه تجاوز شد، بیشتر در کانون توجه قرار گرفت. او بعدا بر اثر جراحات وارده در این حمله جان باخت. این حادثه در سراسر جهان خبرساز شد و اعتراض‌های گسترده‌ای در دهلی به همراه داشت. در پی این واقعه، هند مجبور شد قوانین سختگیرانه جدیدی برای رسیدگی به جرائم جنسی وضع کند.

چهار مرد پس از مجرم شناخته شدن در این جنایت، در سال ۲۰۲۰ اعدام شدند؛ اما علی‌رغم افزایش نظارت‌ها، در این کشور همچنان سالانه هزاران تجاوز گزارش می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در سال ۲۰۲۰، یعنی آخرین سالی که اطلاعات مربوط به جنایات در دسترس است، به ۲۸ هزار و ۳۷۹ زن و دختر در هند  تجاوز جنسی شد که به این معنی است که به طور متوسط، هر ۱۸ دقیقه یک تجاوز جنسی رخ می‌دهد.

 گفته می‌شود که ارقام واقعی بسیار بیشتر است زیرا بسیاری موارد هرگز گزارش نمی‌شوند. دلیل این موضوع آن است که اغلب پلیس به این گزارش‌ها بی‌تفاوت است.

 ایالت اوتار پرادش به‌ویژه به دلیل نحوه واکنش مقام‌ها به جنایات علیه زنان تحت انتقاد شدید است. این ایالت در سال ۲۰۲۰، پس از مرگ یک زن ۱۹ ساله که گزارش داد به صورت گروهی و وحشیانه به او تجاوز شده است، خبرساز شد. پلیس و مقام‌های اداری جسد این زن را در نیمه‌های شب و بدون رضایت خانواده‌اش، سوزاندند و با وجود شواهد بسیار زیاد، اصرار دارند که به مقتول تجاوز نشده است.

بیشتر از جهان