دونالد ترامپ: ۲۲ به صفر پیروز انتخابات شدم

همگی نامزدهای تایید شده دونالد ترامپ در انتخابات درون‌‌حزبی جمهوری‌خواهان پیروز شدند

حمایت ترامپ از یک نامزد مشخص معیار قابل اعتماد میزان محبوبیتش بین رای‌دهندگان جمهوری‌خواه است -COTT OLSON/Getty Images via AFP

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا، روز چهارشنبه پس از این که تمامی نامزدهای مورد تایید او در انتخابات درون‌‌حزبی جمهوری‌خواهان پیروز شدند؛ گفت: «۲۲ به صفر» رقابت‌‌ها را برده است.

ترامپ روز چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت در گفت‌وگو با شبکه خبری فاکس‌نیوز گفت: «سه‌شنبه‌شب، واقعا یک شب عالی برای جمهوری‌خواهان بود. من ۲۲ به صفر همه رقابت‌ها را بردم.»

رئیس جمهوری سابق آمریکا در بخش دیگری از گفت‌وگوی روز چهارشنبه‌اش گفت: «این یک پیروزی بزرگ برای همه ما است. من برای حزب جمهوری‌خواه خیلی خوشحالم؛ چرا که ما نامزدهای مهمی داریم و فکر می‌کنم همه آنها در پاییز برنده خواهند شد.»

انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا قرار است پاییز امسال، در ماه نوامبر، برگزار می‌شود. هم‌اکنون رقابت‌ها و انتخابات درون‌حزبی، برای تعیین نامزد برگزیده احزاب، در بسیاری از ایالت‌های آمریکا شروع شده است. 

انتخابات مقدماتی درون‌حزبی ایالت جوریا هم قرار است اواخر همین ماه میلادی برگزار شود. به نظر می‌رسد انتخابات ایالت جوریا نیز حساس و غیرقابل‌پیش‌بینی خواهد بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ترامپ در گفت‌وگو با فاکس‌نیوز انتخابات جوریا را «جالب» خواند و گفت آنجا هم شماری نامزد تایید شده دارد. 

نتایج انتخابات درون‌حزبی جمهوری‌خواهان در ایالت اوهایو با پیروزی جی‌دی ونس ۳۷ ساله در این ایالت همراه بود. یک پیروزی غیرقابل پیش‌بینی که برای حامیان رئیس جمهوری سابق آمریکا، بسیار دلگرم کننده است.

چرا که ونس تا پیش از حمایت ترامپ از او، در وضعیت اصلا خوبی قرار نداشت و شانس پیروزی او اندک بود. 

جی‌دی ونس در سال ۲۰۱۶ با نوشتن کتابی با نام «مرثیه هیل‌بیلی» توانست خود را به عنوان حامی حقوق به حاشیه‌رانده‌شدگان سفید‌پوست آمریکایی معرفی کند. آن بخشی از جامعه آمریکا که خود را به نوعی «حذف شده» می‌بیند و در زمره رای‌دهندگان به سیاست‌های ترامپ قلمداد می‌شوند.

با پیروزی ونس در ایالت اوهایو، او در ماه نوامبر با تیم رایان، نامزد دموکرات‌ها، برای به دست آوردن کرسی سنا این ایالت رقابت خواهد کرد.

به باور بسیاری از تحلیل‌گران، حمایت ترامپ از یک نامزد مشخص، یک معیار قابل اعتماد از میزان محبوبیت ترامپ، در میان رای‌دهندگان جمهوری‌خواه آمریکا است.

ترامپ تاکنون برنامه‌های خود را برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ اعلام نکرده است؛ با این حال چند مرتبه گفته که قصد دارد یک کارزار انتخاباتی تازه به راه اندازد.

بیشتر از جهان