مردان بی‌ذوق را به شب نشینی مد راه ندهید

شب‌نشینی مد متروپولیتن پر است از مردان کت‌وشلوارپوش که این فرش قرمز برایشان با اسکار و کن تفاوتی ندارد

عنوان ثروتمندترین مرد دنیا هم نتوانست ایلان ماسک را کمی خوش لباس کند -Dimitrios Kambouris / Getty Images via AFP

میزبان سختگیر شب‌نشینی موزه متروپولیتن نوبت مردها که می‌رسد آن موشکافی همیشگی را ندارد و مردان دعوت شده به بزرگ‌ترین شب مد جهان هم انگار طبق سنت هرساله قرار است فقط دست همراه خانمشان را بگیرند و از پله‌ها بالا بروند.

به‌جز چند ستاره همیشگی و جوانان جسور، شب‌نشینی مد متروپولیتن پر است از مردان کت‌وشلوارپوش که این فرش قرمز برایشان با اسکار و کن تفاوتی ندارد.

این شب‌نشینی، بزرگ‌ترین جشن لباس هالیوود است و البته از نظر فنی اصلا هم یک جشن لباس نیست، بلکه یک مراسمی خیریه برای جمع‌آوری کمک‌های مالی برای موسسه لباس موزه است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ورود به این جشن خیریه بسیار دشوار است. رهبری شب‌نشینی را آنا وینتور، فرمانروای مقتدر نشریه ووگ بر عهده دارد و مهم‌تر از همه اینکه هرساله یک موضوع خاص نوع پوشش مهمان‌ها را مشخص می‌کند. موضوع سال ۲۰۲۲: «در آمریکا: گلچین مد» بود؛ بنابراین مراسم شب گذشته پر بود از اشارات فراوان به عصر طلایی.

 اولین نقدها به این شب کمی ناامید کننده است شاید چون انتظار اغلب طرفداران نمایشی در حد سال بدن‌های بهشتی: مد و تخیل کاتولیک، موضوع سال ۲۰۱۷ بود.

برای دومین سال متوالی شب نشینی موزه تجلیلی تمام آمریکایی از مد است؛ یعنی رالف لورن و مایکل کورس و کلوین کلاین، شاید دلیل دور شدن از شکوه اروپایی سال‌های قبل هم همین باشد.

و در اینجا چند مورد از شیک‌ترین، جسورانه‌ترین و خلاقانه‌ترین لباس‌هایی که مردان هنرمند و ستاره در شب‌نشینی دیشب پوشیده بودند می‌بینیم.

الساندرو میکله و جرد لتو

هیچ مردی بیشتر از این نمی‌توانست «گوچی» باشد. در سالی که فیلم خانه گوچی مد دهه‌های گذشته را روی پرده سینما برد این دو بالباس‌های کرم‌رنگی که با گلدوزی‌های پرزرق‌وبرق تزئین شده بود، پیراهن‌های سفید، پاپیون‌های ساتن و دستکش‌های چرمی دوقلوهای افسانه‌ای این شب بودند. بااین‌حال، بهترین قسمت، مدل موی آن‌ها بود. هر دو با یک گیره کریستالی براق، موهای بلندشان را از روی صورت کنار زده بودند.

فردریک رابرتسون

او چهره دیگری بود که شب گذشته روی پله‌های متروپولیتن درخشید، آن‌قدر که بسیاری از افراد او را با جرد لتو اشتباهی گرفتند.

رابرتسون که خود را «معتاد به مد» می‌نامد، با لباس متفاوت نقره‌ای از آیریس ون هرپن، روی فرش قرمز موزه هنر متروپولیتن آمد. سردبیر مجله بوی (Boy)، این لباس سرهمی را با مدل موی سفید-بلند و صاف ست کرد.

اشتون سندرز

سندرز با پوشیدن لباس کازابلانکا روی فرش قرمز پا گذاشت و به نظر می‌رسید که او ترکیبی از یک کت سلطنتی را که از پارچه جین دوخته شده به تن دارد.

کت آستین بلند و شلوار دارای تزئینات طلایی بودند. اشتون عینک آفتابی تیره و طلایی، دستکش طلایی، دوربین دوچشمی طلایی در دست داشت و کفش مشکی با طرح نوک طلایی پوشیده بود. لنز آبی روشن او را شبیه یکی از شخصیت‌های داستان‌های جن و پری کرده بود که برای یک‌شب به نیویورک آمده است.

جردن روث

مرد نازنین برادوی با لباسی که گویا از کمد لباس خلاقانه‌ترین اجرای مدرن شکسپیر بیرون آمده به مهمانی موزه آمد. هر چند او همیشه ظاهر سیندرلایی خود را دارد و می‌تواند به آسانی با جادوی لباسش یک مهمانی چای بعدازظهر را هم به یک جشن مد تبدیل کند. لباس حجیم و پفی او به‌سرعت یکی از محبوب‌ترین لباس‌های شب گذشته شد.

جرمی اسکات

طراح مد موسکینو با لباسی که طرح‌های طلایی پرپیچ و تاب رویش بود همراه مگان تی استالیون و سیمون اشلی روی فرش قرمز رفت. لباس‌های مجلل و جسور با طرح‌ها و بافت‌های پیچیده همه دوستان مشهور جرمی را مجذوب خود کرده است.

‌ایلان ماسک

عنوان ثروتمندترین مرد دنیا که مشهورترین خرید جهان (توییتر) را کرده هم نتوانست ایلان ماسک را که همراه مادرش در این رویداد شرکت کرده بود، کمی خوش لباس کند. لباس ماسک برای شبی که حتی می‌توانست ظاهر سردرگم همیشگی خودش را داشته باشد هم ناامیدکننده بود.

اگر ستاره همیشگی این شب‌ها، آندره لئون تالی فقید زنده بود شاید می‌شد امیدوار بود که آنا وینتور را قانع کند اگر مردها به همین روال حوصله سر بر و رفع تکلیفی خود ادامه دهند دیگر آن‌ها را به شب‌نشینی‌اش راه ندهد.

بیشتر از مُد و زیبایی