انفجار مینی‌بوس مسافربری در کابل یک کشته و هفت زخمی به جا گذاشت

یک زن ۲۷ ساله به اسم سحر در این حادثه جان باخته است و هفت نفر زخمی شده‌اند که همگی زن‌اند

انفجار روز شنبه هم‌زمان با نشست خبری مقام‌های ارشد امنیتی طالبان در کابل، رخ داد‌ـ @Tokhi.official فیسبوک

حوالی عصر روز شنبه ۱۰ اردیبهشت یک مینی‌بوس مسافربری در چهارراه دهبوری در غرب کابل هدف انفجار قرار گرفت. به گفته شاهدان عینی، این انفجار ناشی از مین مغناطیسی بوده است.

منابع آگاه در بیمارستان دولتی استقلال کابل به ایندیپندنت فارسی گفتند یک زن ۲۷ ساله به اسم سحر در این حادثه جان باخته است و هفت نفر زخمی شده‌اند که همگی زن‌اند.

خالد زدران، سخنگوی پلیس طالبان در کابل، نیز در توییتی این انفجار را تایید کرد و نوشت انفجار ناشی از مین مغناطیسی بود که یک کشته و سه زخمی به جا گذاشت. تاکنون هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به نظر می‌رسد مینی‌بوس منفجرشده خودرو مسافربری خط شهری مخصوص زنان بوده است. طالبان اخیرا در خودروهای مسافربری شهری، زنان و مردان را جدا کرده‌اند. چهارراه دهبوری یکی از مسیرهای پرازدحام مینی‌بوس‌ها و خودروهای خطی است که از مرکز شهر به سمت منطقه هزاره‌نشین در غرب کابل است.

انفجار روز شنبه هم‌زمان با نشست خبری مقام‌های ارشد امنیتی طالبان در کابل، رخ داد. در این نشست، مقام‌‎های امنیتی طالبان مدعی شدند امنیت را در سراسر افغانستان برقرار کرده‌اند.

روز پنجشنبه در حادثه‌ای مشابه در شهر مزارشریف، دو خودرو مسافربری شهری که در مسیر منطقه علی چوپان، یکی از مناطق هزاره‌نشین در مزارشریف‌، کار می‌کردند هدف قرار گرفتند. در نتیجه این حمله ۱۱ نفر کشته و ۱۸ نفر زخمی شدند. مسئولیت انفجارها در مزارشریف را گروه داعش بر عهده گرفت.

روز جمعه ۹ اردیبهشت نیز شهر کابل شاهد انفجاری مرگبار در خانقاه خلیفه صاحب، واقع در سه‌راه علاءالدین در جاده دارالامان، بود. به گزارش منابع محلی، در این انفجار، که جلسه ذکر و عبادت صوفیان را هدف قرار داد، ۵۰ تن کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

در حالی‌ که طالبان مدعی است از زمان تسلطش بر افغانستان، کشور در امنیت کامل به سر می‌برد، ماه رمضان امسال ماهی خونین در گوشه و کنار افغانستان بود. فقط در کمتر از دو هفته گذشته، حدود ۱۰ انفجار در شهرهای کابل، مزارشریف، قندوز و ننگرهار رخ داد که تلفات جانی در پی داشت.