زن آمریکایی از تجربه ۱۹ سال زندگی با اچ‌آی‌وی مثبت سخن می‌گوید

مارولین براون که حالا ۳۷ سال دارد، در ۱۹ سالگی به این بیماری مبتلا شد

 براون می‌گوید که سخت‌ترین بخش ابتلا به این ویروس انگ و تبعیض است‌ـ توییتر yahoolife@

زنی که در ۱۹ سالگی به اچ‌آی‌وی مبتلا شد، تجربه‌های خود را با دیگران به اشتراک گذاشت تا در مورد پیش‌فرض‌های اشتباه درباره این بیماری صحبت شود.

مارولین براون که حالا ۳۷ سال دارد، در ۱۹ سالگی، زمانی که فکر می‌کرد شاهزاده رویاهای خود را یافته است، به این بیماری سیستم ایمنی مبتلا شد.

براون و پری، دوست پسرش، همیشه رابطه جنسی محافظت‌شده داشتند؛ به جز یک شب که کاندوم در دسترس‌شان نبود. براون به خاطر می‌آورد که فکر می‌کرد «بدترین اتفاقی که می‌توانست پس از این شب بیفتد، قطعا بارداری بود، اما به هر حال او شاهزاده رویاهای من بود» و اینکه می‌دانست رابطه‌شان متعهدانه است، به رفع نگرانی‌هایش کمک کرد؛ اما چیزی که براون نمی‌دانست این بود که پری اچ‌آی‌وی مثبت است.

پری در سال ۲۰۲۰ به دلیل برقراری رابطه با یک زن دیگر- نه براون- بدون افشای ابتلایش به اچ‌آی‌وی، که در تنسی جرم محسوب می‌شود، محکوم شد؛ پری که ظاهرا این کار را با چندین زن دیگر هم کرده، در حال حاضر دوران محکومیت شش ساله خود را در زندان می‌گذراند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 سه هفته بعد از آن شب، براون به دلیل ابتلا به ذات‌الریه که یکی از علائم اولیه اچ‌آی‌وی است، در بیمارستان بستری شد. او می‌گوید: «چند هفته پس از آن، تشخیص داده شد که من مبتلا شده‌ام و بلافاصله فکر کردم که قرار است بمیرم و زندگی‌ام به پایان رسیده است.»

براون یک ورزشکار سالم و جوان در رشته‌های دو و بسکتبال و یک جوان آمریکایی فعال بود. او می‌گوید: «من اصلا فکر نمی‌کردم که اچ‌آی‌وی برای من یا حتی همسالانم یک نگرانی یا مشکل باشد.»

بر اساس اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، برای بسیاری از افراد، به‌ویژه جوان‌ترها، ویروس نقص ایمنی انسانی که سیستم ایمنی فرد را با از بین بردن سلول‌های مهمی که با بیماری و عفونت مبارزه می‌کنند تضعیف می‌کند، چیز مهمی نیست که حواسشان به آن باشد.

نویسندگان یک مقاله پژوهشی سال ۲۰۱۶ در مجله سلامت عمومی آمریکا نوشتند: «اگرچه جوانان در ایالات متحده هیچ وقت دنیای بدون اچ‌آی‌وی را ندیده‌اند و از زمان‌های پرچالشی که اچ‌آی‌وی تقریبا همیشه کشنده بود، قبل از اینکه علم پزشکی به درمان‌های موثری برای آن دست یابد، خاطره‌ای ندارند، این بیماری همچنان بر جوانان تاثیری قابل‌توجه دارد.»

 بر اساس آمار سازمان جهانی اچ‌آی‌وی، در سال ۲۰۱۹، بیش از ۳۴ هزار مورد جدید ابتلا در ایالات متحده  گزارش شد. از این میان، بیشترین موارد بین افراد ۲۵ تا ۲۹ ساله بود. علاوه بر این، از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹، تشخیص اچ‌آی‌وی در افراد ۱۳ تا ۲۴ ساله و همچنین افراد ۳۵ تا ۴۴ ساله و ۴۵ تا ۵۴ ساله افزایش یافت.

 براون می‌گوید: «من هیچ چیز در مورد افرادی که با اچ‌آی‌وی زنده می‌مانند نمی‌دانستم... به‌سرعت متوجه شدم فقط من نیستم که در مورد این ویروس آموزش ندیده‌ام؛ بسیاری از همسالانم هم در‌این‌باره آموزش ندیده بودند.»

بنابراین او تصمیم گرفت داستان خود را با دیگران به اشتراک بگذارد. براون در بیش از ۱۰۰ کالج و دانشگاه در سراسر آمریکا سخنرانی کرد و یکی از مدافعان آگاهی‌بخشی درباره اچ‌آی‌وی و ایدز شد و خاطرات خود را در کتابی با عنوان «حقیقت عریان: جوان، زیبا و اچ‌آی‌وی مثبت» منتشر کرد.

براون در ۱۹ سال گذشته اچ‌آی‌وی مثبت بوده است. کسانی مانند او باید داروهای خود را هر روز و هم‌زمان مصرف کنند و بلعیدن روزانه هفت قرص بزرگ کار آسانی نیست. با وجود این، او می‌گوید که سخت‌ترین بخش ابتلا به این ویروس انگ و تبعیض است.

بیشتر از جهان