ویروس عادی سرماخوردگی، عامل احتمالی افزایش شیوع هپاتیت میان خردسالان

از ۱۰۸ مورد ابتلا به هپاتیت در میان کودکان بریتانیا که از آغاز سال گزارش شده است، هشت نفرشان مجبور به انجام پیوند کبد شده‌آند

موارد مشابهی از هپاتیت کودکان که احتمالا با ویروس سرماخوردگی مرتبط است، در ایالات متحده، اسرائیل و اروپا هم گزارش شده است- Canva

به تازگی بیش از ۱۰۰ کودک خردسال در بریتانیا به هپاتیت مبتلا شده‌اند که به نظر می‌رسد ممکن است [بیماری‌شان] با ویروس سرماخوردگی در ارتباط باشد.

مقام‌های بهداشتی روز پنجشنبه اعلام کردند که از زمان شروع سال ۱۰۸ مورد هپاتیت کودکان تشخیص داده شده است که بیشتر کودکان بین یک تا پنج سال بوده‌اند.

مقام‌ها در حال بررسی ۷۹ مورد تایید شده در انگلیس، ۱۴ مورد در اسکاتلند و ۱۵ مورد در ولز و ایرلند شمالی‌اند.

اداره امنیت سلامت بریتانیا (UKHSA) اعلام کرد بیماری ۸ نفر از کودکان بسیار شدید بود که مجبور شدند پیوند کبد انجام دهند.

پروفسور سوزان هاپکینز، مشاور پزشکی اداره امنیت سلامت بریتانیا، گفت که تجزیه‌و‌تحلیل برای مشخص کردن تعدادی از عوامل احتمالی شیوع هپاتیت در دوره خردسالی در حال انجام است.

«محتمل‌ترین محرک» آدنوویروس است -گروهی از ویروس‌ها که معمولا باعث سرماخوردگی، اسهال و استفراغ در کودکان می‌شوند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اداره امنیت سلامت بریتانیا اعلام کرد که توضیح احتمالی این است که قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی اعمال‌شده در طول همه‌گیری کووید ممکن است باعث شده باشد که کودکان خردسال در سال‌های اولیه کمی دیرتر در معرض آدنوویروس قرار بگیرند و در نتیجه واکنش ایمنی «شدیدتری» داشته باشند.

سازمان بهداشت جهانی (WHO) هفته گذشته هشدار داد احتمال دارد موارد بیشتری از هپاتیت در میان کودکان خردسال در بریتانیا در روزهای آینده گزارش شود.

سخنگوی سازمان بهداشت جهانی هشدار داد: «با توجه به موارد گزارش ‌شده در یک ماه گذشته و جست‌وجوی موارد افزایش‌یافته، احتمالا موارد بیشتری در روزهای آتی گزارش می‌شود.»

طبق گزارش مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های اروپا، موارد مشابهی از هپاتیت که تصور می‌شود با ویروس سرماخوردگی در میان کودکان در ارتباط باشد در ایالات متحده، اسرائیل و اروپا ازجمله دانمارک، ایرلند، هلند و اسپانیا گزارش شده است.

ویروس سرماخوردگی عادی- که با ‌نام آدنوویروس از آن یاد می‌شود- در چندین مورد در اروپا تایید شده است، اما همه موارد را دربرنمی‌گیرد.

اداره بهداشت عمومی در آلابامای ایالات متحده اعلام کرد ۹ مورد در کودکان یک تا شش سال دیده شده است که دو نفر از آن‌ها به پیوند کبد نیاز پیدا کردند.

© The Independent