قانون تشخیص چهره و نگرانی نیویورکی‌ها

پیشگیری از جعل هویت، یا دعوت از سارقان برای دزدیدن اطلاعات هویتی؟

به گفته منتقدان، وضع این قانون، دعوتی نگران‌کننده از سارقان برای دزدیدن اطلاعات فردی است - Canva

مجلس سنای نیویورک لایحه‌‌ای پیشنهادی در دست دارد که به کافه‌ها، رستوران‌ها و بارها این امکان را می‌دهد پیش از فروش نوشیدنی‌های الکلی، تنباکو و سیگارهای الکترونیکی بتوانند سن اشخاص را با اسکنر تشخیص چهره یا اثر انگشت بررسی کنند.

به باور جیمز اسکوفیس که از حامیان لایحه بیومتریک است «این کار مرز تازه‌ای برای تایید سن افراد تعیین می‌کند و همه‌چیز آسان‌تر می‌شود.»

به گفته اسکوفیس، بارها و رستوران‌ها در ایالت نیویورک با اجرای این قانون قادر خواهند بود از اسکن شبکیه چشم، چهره یا اثر انگشت افرادی که از دردسر نشان دادن کارت شناسایی گریزان‌اند، برای تشخیص سن آن‌ها استفاده کنند. قانونی که می‌تواند ضربه‌ای مهلک به بازار شناسه‌های جعلی باشد.

بر اساس گزارش نیویورک‌پست، این لایحه پیشنهادی تمام اطلاعات شخصی افراد را ملزم به رمزگذاری می‌داند و بازاریان را از فروش اطلاعات بیومتریک به شخص ثالث منع می‌کند: «هیچ کس مجبور به استفاده از این فناوری و اجرای آن نیست. کسی قرار نیست کسی را وادار کند.» اسکوفیس که ریاست شورای تحقیقات دولت را نیز بر عهده دارد، امیدوار است این لایحه پیشنهادی بتواند روز دوشنبه به مجلس سنا ارائه شود. این در حالی است که این لایحه هیچ حامی مالی مشخصی ندارد، اما به گفته اسکوفیس چندین نفر از اعضا برای حمایت از آن ابراز علاقه کرده‌اند.

جلسه معوقه قانون‌گذاران ایالتی در تاریخ ۲ ژوئن ۲۰۲۲ برگزار خواهد شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بر اساس این قانون، سازمان مشروب‌های الکلی ایالتی و وزارت بهداشت ایالتی برای ایجاد مقررات حفظ و نگه‌داری داده‌های بیومتریک مسئول‌اند. آن‌طور که در لایحه قید شده است، اطلاعات بیومتریک افراد باید «در یک پایگاه داده بیومتریک متمرکز و به‌شدت امن و رمزگذاری شده ذخیره و نگه‌داری شوند».

به گفته آلبرت فاکس کان، عضو مدعو دانشگاه حقوق ییل و مدیر اجرایی «پروژه اهمال در فناوری نظارت» گسترش استفاده از بیومتریک می‌تواند خطر افشای اطلاعات شخصی اهالی نیویورک را بالا ببرد. اطلاعات شخصی مانند شماره کارت اعتباری یا گواهینامه رانندگی قابل تغییر نیست: «وضع این قانون، دعوتی وحشتناک از سارقان برای سرقت هویت است. اگر یک رستوران هک شود، اطلاعات ما تا آخر عمر در اختیار افراد نامعلوم قرار می‌گیرد و زندگی‌مان به خطر می‌افتد ... هرچه داده‌های بیومتریکی بیشتر باشد، احتمال استفاده سازمان‌های دولتی از آن‌ها و تعقیب ما بیشتر می‌شود، چرا که در آن صورت یک حکم دادگاه برای دسترسی پلیس به اطلاعات هویتی مردم کافی است.»

از سوی دیگر، اسکوفیس این انتقادها را رد می‌کند و بر این که هیچ کسب‌وکار یا مشتری مجبور به ارائه اطلاعات یا استفاده از دستگاه‌های تشخیص چهره یا اسکن اثر انگشت نیست تاکید می‌کند. این لایحه پیشنهادی به‌ سادگی یک حق انتخاب به افراد می‌دهد.

در صورت تایید این لایحه در مجلس سنای نیویورک، نیویورکی‌های بدنام باید برای خرید سیگار و مشروب‌های خودشان قدری عجله کنند.

 

بیشتر از زندگی