برای ساکنان امارات کارت شناسایی الکترونیک صادر می‌شود

صدور کارت شناسایی الکترونیکی برای اتباع خارجی با توجه به چشم‌انداز امارات متحده عربی برای ارائه خدمات در سطح جهانی انجام می‌شود

به‌طور معمول افراد خارجی در امارات متحده عربی ویزای کوتاه‌مدت‌ دارند که باید سالانه تمدید شود و تا پایان مدت قرارداد کاری یا تحصیلی معتبر است‌ـ KARIM SAHIB/AFP

اداره فدرال هویت، شهروندی، گمرک و امنیت بنادر (ICP) در امارات متحده عربی صدور برگه اقامت برای اتباع خارجی مقیم این کشور را از روز دوشنبه ۱۱ آوریل ۲۰۲۲، به حالت تعلیق درآورد.

به گزارش اسکای نیوز عربی، بنا بر این تصمیم، در چارچوب توسعه خدمات ارائه‌شده و افزایش رضایت ساکنان، کارت شناسایی الکترونیکی امارات متحده عربی جایگزین برگه اقامت برای اتباع خارجی‌ مقیم این کشور می‌شود.

مقام‌های اداره فدرال هویت و شهروندی امارات متحده با اعلام اینکه هیئت وزیران تصمیم به لغو صدور برگه اقامت برای اتباع خارجی گرفته‌اند، گفتند که چنین تغییری به‌منظور اجرای بهترین شیوه‌ها و کاهش مراحل صدور برگه اقامت ساکنان امارات متحده عربی در نظر گرفته شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شیوه صدور کارت شناسایی الکترونیکی جدید با توجه به چشم‌انداز امارات متحده عربی برای ارائه خدمات در سطح جهانی و با کیفیت بالا انجام می‌شود که با استفاده از فناوری افزایش یافته است.

اداره فدرال هویت، شهروندی، گمرک و امنیت بنادر در بیانیه‌ای تاکید کرد که نسل جدید کارت شناسایی اماراتی که برای خارجی‌های مقیم این کشور صادر می‌شود، اطلاعات ثبت‌شده در برگه اقامت را در خود دارد.

سعید راکان الراشدی، سرپرست اداره کل اقامت و امور خارجی امارات متحده عربی، گفت: «تصمیم برای توقف صدور برگه اقامت و پذیرش کارت شناسایی الکترونیکی صادر‌شده برای اتباع خارجی مقیم این کشور به‌منظور اثبات اقامت آن‌ها، راهکاری برای ارائه بهترین امکانات و ارتقای سطح خدمات دولتی است.»

او در عین حال اشاره کرد که با هدف افزایش انعطاف‌پذیری در مسیر انتقال به استفاده از کارت‌های اقامت الکترونیکی جدید، فرم قبلی برگه اقامت از طریق اپلیکیشن هوشمند سازمان قابل استفاده خواهد بود. به این ترتیب، برای دارندگان برگه‌های اقامت معتبری که خارج از کشورند در سفر به این کشور، مشکلی ایجاد نمی‌شود.

به‌طور معمول افراد خارجی در امارات متحده عربی ویزای کوتاه‌مدت‌ دارند که باید سالانه تمدید شود و تا پایان مدت قرارداد کاری یا تحصیلی معتبر است. اما دولت این کشور طی چند سال گذشته سیاست صدور ویزا را انعطاف‌پذیرتر کرده است و اقامت طولانی‌تری به برخی سرمایه‌گذاران، دانشجویان و متخصصان ارائه می‌دهد.

از سال ۲۰۱۸، امارات متحده عربی نخستین برنامه صدور اقامت‌های بلندمدت خود را برای سرمایه‌گذاران، مدیران ارشد، دانشجویان و نخبگان آغاز کرد و با این برنامه، دامنه افرادی که امکان کسب اقامت بلندمدت دارند در این کشور مهم حوزه خلیج فارس افزایش‌ یافت.

بیشتر از جهان