اغلب وگان‌ها حتی به قرار گذاشتن با یک گوشت‌خوار فکر هم نمی‌کنند

بسیاری از وگان‌ها می‌خواهند با کسی باشند که همان ارزش‌ها و عشق آن‌ها به حیوان‌ها را دارد

گیاهخواری و طول عمر به هم ربط دارند، اما فقط به خاطر پرهیز از گوشت خوردن نیست-canva

یک مطالعه جدید که بر روی ۷۴۰۰ نفر با رژیم غذایی وگان و گیاه‌خوار از سراسر جهان انجام شد، نشان داد که بیش از نیمی از وگان‌ها (۵۲٪) و چهار نفر از هر ۱۰ گیاه‌خوار (۳۹٪) حاضر نیستند با کسی که گوشت‌خوار است وارد رابطه احساسی، عشقی یا جنسی شوند. علاوه بر این، تقریبا یک نفر از هر هشت وگان (۱۲٪) حتی حاضر نیستند با کسی که گوشت‌خوار است سر قرار بروند.

این مطالعه توسط وگلی (Veggly)، یک برنامه دوست‌یابی جهانی وگان و گیاه‌خواری انجام شد. الکس فیلیپلی، بنیان‌گذار وگلی توضیح داد: «برای بسیاری از وگان‌ها، وگانیسم یک شیوه زندگی است، بنابراین قابل درک است که آن‌ها نمی‌خواهند با شریک و جفتی باشند که گوشت حیوان‌ها یا فرآورده‌های حیوانی مصرف می‌کند. بسیاری از وگان‌ها می‌خواهند با کسی باشند که همان ارزش‌ها و عشق آن‌ها به حیوان‌ها را دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ما معتقدیم که اگر سوال این بود که «آیا ترجیح می‌دهی با یک وگان قرار بگذاری؟ نتیجه نزدیک به ۱۰۰ درصد خواهد بود.» به نظر می‌رسد که این نظریه به ثمر نشسته است، چرا که چندین برنامه دوست‌یابی وگان و گیاه‌خواری دیگر نیز ظهور کرده‌اند تا به بسیاری از ترجیح‌های غذایی کاربران خود پاسخ بدهند.

رژیم‌های گیاه‌خواری تنها گوشت را از بشقاب خود حذف می‌کنند، در حالی که رژیم وگان هرگونه محصول حیوانی ازجمله تخم‌مرغ، کره و پنیر را نیز حذف می‌کند. سبک زندگی وگان می‌تواند با اجتناب از «هرگونه استثمار و ظلم به حیوان‌ها برای غذا، پوشاک یا هر هدف دیگری» باشد.

پژوهش‌هایی هم نشان می‌دهد که گیاهخواری و طول عمر به هم ربط دارند، اما فقط به خاطر پرهیز از گوشت خوردن نیست. به‌طور متوسط گیاهخوارانی که به دلایل اخلاقی و سلامتی این رژیم غذایی را انتخاب می‌کنند نسبت به کسانی که گوشت را در برنامه غذایی خود دارند بیشتر ورزش می‌کنند، کمتر سیگار می‌کشند و کمتر الکل می‌نوشند.

با افزایش تعداد افرادی که سفارش‌های خود را از عشق گوشت به عشق سبزی‌ها تغییر می‌دهند -اکونومیست ادعا می‌کند که وگانیسم در سال ۲۰۲۰ در حال افزایش مجدد بوده است- به همین ترتیب تعداد افرادی که به دنبال شخصی برای به اشتراک گذاشتن بشقاب غذا و اصول اخلاقی‌شان با‌هم‌اند نیز افزایش یافته است. محدود کردن گزینه‌های دوست‌یابی فقط به افراد وگان یا گیاه‌خوار ممکن است به اندازه رژیم‌های غذایی محدودکننده به نظر برسد، اما کارشناسان معتقدند که این کار می‌تواند مفید باشد.

طبق گزارش سال گذشته اندیشکده مستقل چتهام هوس، برنامه محیط‌زیست سازمان ملل (یونپ) و موسسه خیریه همدردی در کشاورزی جهان (سی.آی.دبلیو.اف) نابودی بیشتر زیستگاه‌ها و قلمرو حیات به هر میزانی که باشد قابلیت ما را برای حفظ بشریت به خطر خواهد انداخت.

 

بیشتر از زندگی