لوئیس همیلتون و سرنا ویلیامز در کنسرسیوم خرید چلسی

دو ورزشکار مشهور برای خرید باشگاه لندنی ۲۰ میلیون پوند سرمایه‌گذاری می‌کنند

این نخستین بار نیست که ورزشکاران مشهور در باشگاه‌های لیگ برتری سرمایه‌گذاری می‌کنند-AFP 

لوئیس همیلتون و سرنا ویلیامز، دو ستاره بزرگ ورزش جهان عضو کنسرسیومی هستند که خواهان خرید باشگاه چلسی است. طراح اصلی پیشنهاد خرید باشگاه لندنی «سر مارتین براتون»، رئیس سابق باشگاه لیورپول و بریتیش ایرویز است و در میان سرمایه‌گذاران قهرمان ۷ دوره فرمول یک جهان و قهرمان ۲۳ گرنداسلم تنیس هم دیده می‌شوند. به گزارش اسکای، سرمایه هرکدام از آنها در این پروژه ده میلیون پوند است.

این دو ورزشکار پردرآمد در سال‌های گذشته سرمایه‌گذاری‌های شخصی مختلفی را شروع کرده‌اند. «سرنا ونچر»، شرکت سرمایه‌گذاری سرنا این هفته از «اوپن اسپانسرشیپ»، یک استارت‌آپ مرتبط با تکنولوژی ورزش حمایت کرد. همیلتون هم در چند شرکت تازه‌تاسیس از جمله «زپ» که مربوط به توزیع سریع خواربار در لندن است سرمایه‌گذاری کرده است. با این حال سرمایه‌گذاری آنها در چلسی کمی غیرمنتظره بود، بخصوص اینکه همیلتون طرفدار باشگاه آرسنال است.

این نخستین بار نیست که ورزشکاران مشهور در باشگاه‌های لیگ برتری سرمایه‌گذاری می‌کنند. لبرون جیمز، اسطوره بسکتبال آمریکا برای بیش از یک دهه از سهامداران جز لیورپول بوده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در این کنسرسیوم سرمایه‌گذاران متعددی از کشورهای مختلف دیده می‌شوند و این یکی از دلایلی بوده که همیلتون و ویلیامز را برای پیوستن به این پیشنهاد متقاعد کرده است. در صورتی که این پیشنهاد برنده شود، احتمال می‌رود همیلتون نقش مهمی در تبلیغ تنوع و برابری از سوی باشگاه چلسی داشته باشد. همیلتون و ویلیامز در رشته‌های خودشان از چهره‌های مطرح در تبلیغ برابری و مبارزه با تبعیض هستند.

کنسرسیوم سر مارتین بر این باور است که شرایط بهتری از رقبایش برای خرید چلسی و برنامه بلندمدت توسعه ورزشگاه استمفوردبریج دارد. این کنسرسیوم همچنین مایل است که بروس باک، رئیس و مارینا گرانوفسکایا، مدیر موفق چلسی که در باشگاه نقش مهمی دارند را حفظ کند.

کنسرسیوم سر مارتین دو رقیب جدی دیگر هم در راه خرید چلسی دارد و هر سه پیشنهاد‌دهنده تضمین کرده‌اند که حداقل یک میلیارد پوند برای گسترش زیرساخت‌ها، آکادمی و تیم زنان باشگاه سرمایه‌گذاری خواهند کرد.

چلسی از سال ۲۰۰۳ تحت مالکیت رومن آبراموویچ روس است، ولی پس از اعمال تحریم‌های دولت انگلیس علیه سرمایه‌داران روس او مجبور به فروش این باشگاه است.

چلسی که فصل گذشته به قهرمانی لیگ قهرمانان رسید، در این فصل تنها فرصت دارد به قهرمانی جام حذفی برسد. چلسی به فینال جام حذفی رسیده و باید با لیورپول روبرو شود.

بیشتر از فوتبال