سرنا ویلیامز: هیجان‌زده‌ام که درباره بازگشت حرف می‌زنم

تنیسور آمریکایی پس از یک سال دوری، به ویمبلدون می‌آید

سرنا ویلیامز، تنیسور زن مشهور آمریکایی- Adrian DENNIS / AFP

سرنا ویلیامز، تنیسور زن مشهور آمریکایی، خبر داد که می‌خواهد در ویمبلدون ۲۰۲۲ به مسابقات تنیس بر‌گردد. این تنیسور ۴۰ ساله بعد از ویمبلدون ۲۰۲۱ مصدوم شد و دیگر در هیچ مسابقه حرفه‌ای شرکت نکرد.

به گزارش گاردین، این قهرمان ۲۳ دوره گرنداسلم از ویمبلدون ۲۰۲۱ در مسابقات حرفه‌ای تنیس شرکت نکرده است. او در دور اول آن مسابقات به دلیل مصدومیت در ماهیچه همسترینگ (پشت ران) مغلوب آلیاکساندرا سانسوویچ شد. همان مصدومیت باعث شد که او اوپن آمریکا را از دست بدهد و تصمیم بگیرد در المپیک توکیو شرکت نکند. او در اوپن استرالیای ۲۰۲۲ هم شرکت نکرد، چرا که از آمادگی بدنی‌ خود راضی نبود.

با این حال این سرنا پنجشنبه در استوری اینستاگرام آرون راجرز، کوارتربک (یکی از پست‌ها در فوتبال آمریکایی) تیم ان‌اف‌ال، خبر داد که تابستان ۲۰۲۲ در گرنداسلم ویمبلدون شرکت خواهد کرد: «ما داشتیم درباره بازگشت من صحبت می‌کردیم و این مرا هیجان‌زده می‌کند. من آماده می‌شوم که در ویمبلدون شرکت کنم. بی‌صبرانه منتظرم.»  او در پاسخ راجرز که از ویلیامز پرسید آیا در اوپن آمریکا شرکت می‌کند، جواب داد: «ویمبلدون پیش از اوپن آمریکا است. قبل از آن باید در ویمبلدون مسابقه بدهم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ویلیامز به دنبال کسب رکورد ۲۴ قهرمانی انفرادی مارگارت کورت در گرنداسلم‌ است. آخرین قهرمانی او در گرنداسلم در اوپن ۲۰۱۷ استرالیا بود و بعد از آن در فینال اوپن آمریکا و ویمبلدون در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ شکست خورد.

ویمبلدون که تنها گرنداسلم تنیس روی زمین چمن است، در سال ۲۰۲۲ از ۲۷ ژوئن تا ۱۰ ژوئیه برگزار می‌شود. ویلیامز هفت بار قهرمان این گرنداسلم شد که آخرین بار آن سال ۲۰۱۶ بود که او آنجلیک کربر آلمانی را در فینال شکست داد. دوری چند ماهه ویلیامز از مسابقات تنیس به قیمت سقوط او به رتبه ۲۴۶ زنان تنیس‌باز برتر جهان تمام شد.

سرنا اولین بار با قهرمانی در اوپن ۱۹۹۹ آمریکا، فاتح گرنداسلم شد. او هفت بار قهرمان اوپن استرالیا، سه بار قهرمان اوپن فرانسه، هفت بار قهرمان ویمبلدون و شش بار قهرمان اوپن آمریکا شد. او مدال طلای المپیک را هم دارد و در المپیک ۲۰۱۲ لندن روی سکوی نخست ایستاد.

نام سرنا و خواهرش ونوس به‌تازگی با اکران و موفقیت فیلم «شاه ریچارد» که داستان زندگی آن‌ها در دوران خردسالی و نوجوانی است، دوباره مطرح شد. این فیلم ماجرای تلاش‌های ریچارد ویلیامز برای آموزش تنیس به دختران خردسالش است که در نهایت موفق می‌شود آن‌ها را به دو نفر از مشهورترین تنیسورهای تاریخ تنیس زنان تبدیل کند.

بیشتر از تنيس