فینال جام حذفی، ۷ اردیبهشت در تبریز

اولین فینال در تاریخ دو باشگاه نساجی و آلومینیوم

نساجی و آلومینیوم، دو تیم لیگ برتری، برای رسیدن به فینال، حریفانی شگفتی‌ساز از لیگ دسته اول و دوم را در نیمه‌نهایی پشت سر گذاشتند - فارس

آلومینیوم اراک و نساجی مازندران به فینال جام حذفی ایران صعود کردند. هیچ کدام از این دو تیم سابقه حضور در فینال جام حذفی را ندارند.

نساجی و آلومینیوم، دو تیم لیگ برتری، در مرحله نیمه‌نهایی و برای رسیدن به فینال، حریفانی شگفتی‌ساز از لیگ دسته ۱ و ۲ را پشت سر گذاشتند. آلومینیوم در اراک با نتیجه یک-هیچ مقابل تیم خلیج فارس پیروز شد و نساجی در تهران و پس از یک بازی جنجالی مقابل مس کرمان که ۱۲۰ دقیقه طول کشید، به پیروزی یک-هیچ رسید و گل نجات‌بخش خود را در دقیقه ۱۱۸ به ثمر رساند.

نساجی به دلیل شرایط نامطلوب ورزشگاه خانگی‌ خود مجبور شد بازی نیمه‌نهایی را در تهران برگزار کند اما هوادارانش در ورزشگاه آزادی هم این تیم را همراهی‌ کردند؛ تیمی ریشه‌دار از مازندران که به فینال جام حذفی هم رسیده اما از داشتن یک ورزشگاه خانگی که بازی در آن قابل برگزار شدن باشد، محروم است.

تماشاگران نساجی در تهران و قائم‌شهر با خوشحالی و رقص در خیابان‌ها صعود تیم محبوبشان به فینال را جشن گرفتند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فینال جام حذفی روز ۷ اردیبهشت در ورزشگاه یادگار تبریز برگزار می‌شود. این در حالی است که نه باشگاه نساجی به بازی در تبریز علاقه دارد و نه انتخاب آلومینیوم بازی در تبریز بوده است؛ اما سازمان لیگ در تصمیمی که انتقاد هر دو تیم فینالیست را در پی داشت، ورزشگاه یادگار تبریز را انتخاب کرد.

سفر به تبریز برای هواداران هر دو تیم طولانی و پرهزینه است و طی مسافت طولانی سفر تا تبریز (از قائم‌شهر و اراک) تیم‌ها را هم خسته می‌کند. ترجیح دو تیم بازی در تهران بود اما سهیل مهدی، مسئول برگزاری مسابقات در سازمان لیگ، می‌گوید: «ورزشگاه آزادی بهترین ورزشگاه ایران و مخصوص تیم ملی است. با توجه به شرایط و تعدد رقابت‌ها بد نیست کمی به چمن آزادی استراحت بدهیم؛ چرا که هنوز لیگ تمام نشده است و باید بازی‌های دیگر را هم در اینجا برگزار کنیم.»

درگیری مربیان دو تیم نساجی و مس با بازیکنان حریف و داور از صحنه‌های زشت نیمه‌نهایی جام حذفی بودند. هرچند در فوتبال ایران راه‌ انداختن چنین صحنه‌هایی از درگیری و اهانت به یک عادت تبدیل شده و انگار بخشی از ماجرای هر مسابقه است.

نساجی و آلومینیوم اگرچه در انتظار ۷ اردیبهشت برای رسیدن به قهرمانی‌اند، می‌دانند که احتمالا از مسیر قهرمانی در جام حذفی به لیگ قهرمانان آسیا راهی وجود ندارد. تغییر تقویم لیگ قهرمانان و البته طرح بررسی مالی و اداری و سخت‌افزاری باشگاه‌ها برای اعطای مجوز حرفه‌ای احتمالا به حذف قهرمان جام حذفی ایران از لیگ قهرمانان آسیا منجر می‌شود؛ زیرا بعید به نظر می‌رسد که آلومینیوم و نساجی بتوانند برای لیگ قهرمانان مجوز حرفه‌ای بگیرند؛ آن هم در حالی که به طور مثال نساجی حتی ورزشگاه خانگی برای برگزاری بازی‌هایش ندارد.

با تمام این‌ها، فینال جام حذفی یکی از بازی‌های هیجان‌انگیز فصل جاری فوتبال ایران است و تجربه‌ای بی‌سابقه برای نساجی و آلومینیوم محسوب می‌شود.

بیشتر از فوتبال