ده‌ها پناهجو در آب‌های مدیترانه غرق شدند

تنها طی هفته گذشته، دست‌کم ۵۳ پناهجو در همین منطقه جان خود را از دست داده‌اند

 ایتالیا، یونان و اسپانیا، سه کشور اصلی است که پناهجویان ابتدا وارد آن جا می‌شود و سپس تلاش می‌کنند خود را به شمال اروپا برسانند - Ben STANSALL / AFP

آژانس مهاجرت سازمان ملل اعلام کرد بر اثر واژگونی یک قایق پناه‌جویان در سواحل لیبی، دست‌کم ۳۵ تن کشته شدند.

سازمان بین‌المللی مهاجرت، روز شنبه ۲۶ فروردین، اعلام کرد که قایق حامل پناه‌جویان در نزدیکی شهر صبراته، در غرب لیبی، غرق شده است.

بنابر گزارش این نهاد بین‌المللی، اجساد شش نفر از دریا خارج شده است، اما ۲۹ تن دیگر مفقودند و گمان می‌رود آن‌ها نیز کشته شده باشند.

بر پایه گزارش‌های منتشر شده، تنها طی یک هفته گذشته و فقط در همین منطقه، دست‌کم ۵۳ پناهجو در مسیر خود برای رسیدن به کشورهای اروپایی و اعلام پناهندگی جان خود را از دست داده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بیشتر پناهجویانی که از کشورهای خاورمیانه یا آفریقایی خود را به اروپا می‌رسانند، از طریق دریای مدیترانه به اروپا وارد می‌شود.

ایتالیا، یونان و اسپانیا، سه کشور اصلی است که مقصد ابتدایی پناه‌جویان به شمار می‌رود. اغلب پناه‌جویان بعد از رسیدن به این کشورها، تلاش می‌کنند برای اعلام رسمی پناهندگی، خود را به کشورهای شمال اروپا برسانند.

مسیر دریایی لیبی تا ایتالیا، از مسیرهای اصلی ورود پناهجویان آفریقایی‌ است.

پناه‌جویان خاورمیانه‌ای سعی می‌کنند از مسیر ترکیه و یونان خود را به اروپا برسانند. بیشتر پناهجویان ایرانی‌‌، سوری، عراقی و افغانستانی، از این مسیر وارد اروپا می‌‌شوند.

گروهی دیگری از پناه‌جویان خاورمیانه‌ای هم سعی می‌کند از مسیر اروپای شرق و کشورهای بالکان خود را به اتریش و آلمان یا سایر کشورهای اروپای غربی برسانند. با این همه، سالانه صدها پناهجو در مسیر خود به کشورهای امن، جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش آژانس مهاجرت سازمان ملل، از ابتدای سال جاری میلادی تا کنون، تنها در مسیر مدیترانه مرکزی، دست‌کم ۴۷۶ پناهجو جان خود را از دست داده‌اند.

بیشتر از جهان