بازگشت اجساد پناهجویان ایرانی از فرانسه

کودک ۱۵ماهه خانواده ایران‌نژاد در دریا باقی ماند

پیکر چهار تن از اعضای خانواده پنج نفره ایران‌نژاد، به ایران باز گردانده شد - عکس از وبسایت ساتین

پیکر چهار تن از یک خانواده پنج‌ نفره پناهجوی ایرانی که در مسیر عبور از کانال مانش در آب غرق شده بودند، به ایران بازگردانده شد. تاکنون از سرنوشت کودک ۱۵ ماهه این خانواده خبری در دست نیست.

چندی پیش خانواده پنج‌ نفره ایران‌نژاد که قصد داشتند برای زندگی بهتر از طریق کانال مانش و به ‌وسیله قایق خود را به انگلستان برسانند، در طول مسیر دچار سانحه شدند و چهار عضو این خانواده جان خود را از دست دادند و کودک خردسال این خانواده نیز ناپدید شد.

بامداد امروز (یکشنبه)، اجساد چهار نفر از افراد این خانواده به ایران بازگردانده شد. روزنامه شرق در این مورد نوشت: انتقال اجساد از پاریس تا تهران حدود ۳۰۰ میلیون تومان هزینه داشت که پرداخت این مبلغ برای رساندن اجساد از دانکرک به پاریس و تابوت و کفن را وزارت مسکن و شهرسازی و سفارت ایران در فرانسه متقبل می‌شوند. همچنین، هزینه انتقال اجساد تا ایران را هواپیمایی جمهوری‌اسلامی ایران «هما» بر عهده گرفته است و رسول و خانواده‌اش بدون آرتین، میهمان افتخاری ایران‌ایر هستند.

خانواده درگذشتگان اعلام کرده‌اند که پیکرها را به ‌وسیله یک آمبولانس مستقیم به سردشت انتقال می‌دهند تا بر اساس آیین اهل ‌سنت به خاک سپرده شوند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

چندی پیش خبری در رسانه‌های خارجی منتشر شد که بر اساس آن رسول ایران‌نژاد ۳۵ ساله، همسرش، شیوا محمدپناهی ۳۵ ساله، آنیتا ایران‌نژاد ۹ ساله و آرمین ایران‌نژاد ۶ ساله و فرزند ۱۵ ماهه آنها آرتین، در حادثه عبور از کانال مانش جان‌باخته‌اند.

گفته می‌شود رسول ایران‌نژاد در این حادثه غرق شده است و همسر و دو فرزند خردسال وی در اثر ایست قلبی جان خود را از دست داده‌اند.

قایقی که آنها را به انگلستان می‌برد ۲۰ نفر سرنشین داشت و ۱۵ نفر دیگر در سلامت هستند. این قایق در نزدیکی ساحل فرانسه، توسط یک قایق بادبانی شناسایی و به مقام‌های فرانسوی اطلاع‌ داده شد.

کانال مانش سالانه مسیر بسیاری از پناهجویانی است که به امید زندگی بهتر از طریق دریا سعی دارند خود را به انگلستان برسانند. بسیاری از این افراد در طول مسیر با خطر مواجه می‌شوند و حتی جان خود را از دست می‌دهند.

بیشتر از