لواندوفسکی در راه بارسلونا

در صورت نهایی شدن این انتقال، او اولین بازیکن لهستانی خواهد بود که تا به حال به بارسلونا پیوسته است

لواندوفسکی از زمان انتقال از بورسیا دورتموند به بایرن مونیخ، در مجموع ۳۴۰ گل در ۳۶۹ بازی به ثمر رسانده است - Christof STACHE / AFP

روبرت لواندوفسکی، مهاجم تیم ملی لهستان اعلام کرده که قصد تمدید قرارداد خود با باشگاه بایرن مونیخ را ندارد و با باشگاه بارسلونا به توافق رسیده است.

قرارداد فعلی این مهاجم با باشگاه فعلی‌اش تابستان ۲۰۲۳ به پایان می‌رسد. به گزارش تی‌وی‌پی اسپورت لهستان (TVP Sport) این بازیکن ۳۳ ساله به مدیرعامل باشگاه و الیور کان دروازه‌بان اسبق بایرن مونیخ گفته است که قصد دارد باشگاه را ترک کند و با بارسلونا به توافق رسیده است.

گفته می‌شود تمام بندها و شرایط مورد نظر او در قرارداد قرار گرفته و توافق شده است. بایرن مونیخ در حال حاضر خود را برای ادامه راه بدون این ملی‌پوش لهستانی آماده می‌کند.

به نظر می‌رسد بایرن علاقه‌مند به تمدید قرارداد با لواندوفسکی باشد. به‌خصوص که او در این فصل، ۴۶ گل در ۴۰ بازی به ثمر رسانده است که یک آمار خیره‌کننده محسوب می‌شود.

اگرچه در گزارش رسانه لهستانی آمده است که مقامات بایرن تمایلی به شروع مذاکرات بر سر یک قرارداد جدید ندارند و مدیر برنامه‌های این مهاجم نیز از تردید باشگاه برای تمدید قرارداد «ناامید» شده‌اند.

 اگر لواندوفسکی این اقدام را انجام دهد، نخستین بازیکن لهستانی خواهد بود که تا به حال به بارسلونا رفته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

غول‌های اسپانیایی از جمله بارسلونا مصمم هستند که در تابستان امسال با لواندوفسکی قرارداد ببندند. اگرچه جذب لواندوفسکی در این تابستان دشوار است و ممکن است هزینه زیادی روی دست باشگاه متقاضی او بگذارد، اما تابستان سال ۲۰۲۳ او می‌تواند به‌طور آزاد راهی هر تیمی شود.

غول‌های کاتالان از زمانی که اسطوره این باشگاه یعنی ژاوی جایگزین رونالد کومان شد و سرمربیگری آن را در دست گرفت، پیشرفت چشمگیری داشته‌اند.

 وقتی سرمربی هلندی پیشین این تیم در پایان اکتبر بارسلونا را ترک کرد، این باشگاه در رده دهم قرار داشت، اما اکنون و پس از حضور ژاوی در رده دوم قرار گرفته است.

 آن‌ها قبلاً در پنجره نقل و انتقالات ژانویه با جذب فران تورس از منچسترسیتی و پیر امریک اوبامیانگ از آرسنال، شرایط تیم را بهبود بخشیدند.

نشریه اسپانیایی اسپورت هفته گذشته گزارش داد که لواندوفسکی برای پیوستن به بارسلونا هر کاری را انجام خواهد داد و اینکه تیم اسپانیایی می‌تواند در ازای آن سرجینیو را که مورد توجه قهرمان فصل گذشته بوندس لیگا است، به آن‌ها پیشنهاد دهد.

لواندوفسکی طی هشت فصل حضورش در بایرن مونیخ، به یکی از بهترین بازیکنان تاریخ این باشگاه تبدیل شد. به‌طوری که در فهرست رکوردداران گلزنی، پس از گرد مولر افسانه‌ای قرار گرفت.

لواندوفسکی از زمان انتقال از بورسیا دورتموند به این باشگاه، در مجموع ۳۴۰ گل در ۳۶۹ بازی به ثمر رسانده است.

بیشتر از فوتبال