کفش طلایی فوتبال به لواندوفسکی رسید

لواندوفسکی حالا با کسب این جایزه، یکی ازنامزدهای اصلی توپ طلا نیز به شمار می‌رود

روبرت لواندوفسکی، ستاره و گلزن لهستانی تیم فوتبال بایرن مونیخ آلمان - عکس از ایسنا

روبرت لواندوفسکی، ستاره و گلزن لهستانی تیم فوتبال بایرن مونیخ آلمان، در فصل گذشته رقابت‌های فوتبالی در اروپا، با کسب ۸۲ امتیاز بالاتر از رونالدو، مسی و آندره سیلوا قرار گرفت و توانست کفش طلای فوتبال را تصاحب کند.

لواندوفسکی با به ثمر رساندن ۴۱ گل در فصل گذشته رقابت‌های بوندس لیگا توانست از رکورد گرد مولر افسانه‌ای هم عبور کند و در رقابت‌های لیگ آلمان به‌تنهایی در صدر این جایگاه قرار گیرد. او در فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ هم به همراه بایرن توانسته بود رقابت‌های سه‌گانه اروپا را فتح کند که تاثیر عملکرد او در کسب این سه جام شگفت‌انگیز بود.

برای اهدای این جایزه ارزشمند به لواندوفسکی، هوبرت هاینر، رئیس باشگاه بایرن، الیور کان، مدیر تیم، و ناگلزمن، سرمربی جدید باواریایی‌ها، نیز حضور داشتند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

لواندوفسکی پس از دریافت این جایزه گفت: «دوست دارم از خانواده، هم‌تیمی‌هایم، کادر مربیگری بایرن و به طور کلی از مجموعه باشگاه تشکر کنم. بدون حمایت این افراد رسیدن به چنین دستاوردهایی امکان‌پذیر نبود. این جایزه را به همه کسانی که هر روز در کنار من‌اند تقدیم می‌کنم. من از آنچه با هم به دست آوردیم، بسیار خوشحالم. هنوز چیزی تمام نشده است و ما برای رسیدن به چیزهای بیشتر انگیزه زیادی داریم. همچنین باید از همسرم تشکری ویژه‌ کنم. او یک انگیزه مضاعف برای من به‌حساب می‌آید و وقتی اوضاع کمی بد می‌شود، به من کمک می‌کند.»

لواندوفسکی حالا با کسب این جایزه، یکی ازنامزدهای اصلی توپ طلا نیز به شمار می‌رود؛ هرچند به نظر می‌رسد تمرکز لواندوفسکی بیشتر در رسیدن به رکوردهای جدید است. او در این مورد می‌گوید: «فصل به تازگی آغاز شده است و ما هنوز بازی‌های زیادی در پیش داریم و من می‌توانم باز هم گلزنی کنم. هدف من کسب عناوین قهرمانی با بایرن مونیخ و گلزنی با لباس این تیم است.»

روبرت لواندوفسکی مدتی است که مدنظر بسیاری از باشگاه‌های صاحب‌نام اروپایی از جمله رئال مادرید و پی‌اس‌جی قرار گرفته است. این مهاجم ۳۳ ساله،  گفته است شایعات درباره احتمال پیوستنش به رئال مادرید که در گذشته مطرح بود واقعیت دارد. لوا گفت: «این اخبار کاملا درست است. من بعد از بازی مقابل رئال مادرید با فلورنتینو پرز ملاقات کردم و البته این تنها چیزی است که می‌توانم در مورد این موضوع به شما بگویم. اما نکته مهم این است که در حال حاضر با تیم بایرن قرارداد دارم و فقط به دستاوردهای بزرگ در آینده فکر می‌کنم و می‌خواهم به کسب موفقیت در این باشگاه ادامه دهم. ما حالا این توانایی را داریم تا موفقیت دو سال گذشته را دوباره تکرار کنیم.»

بیشتر از فوتبال