صدها سگ در پناهگاهی در اوکراین از گرسنگی تلف شدند

در یک پناهگاه حیوانات، بیش از ۳۰۰ سگ که از آغاز حمله روس‌ها در ۲۴ فوریه درقفس‌هایشان محبوس مانده‌ بودند، مرده‌اند

،وقتی داوطلبان بالاخره توانستند روز اول آوریل به پناهگاه بازگردند ‌‌فقط ۱۵۰ قلاده از ۴۸۵ سگ را زنده یافتند و بقیه مرده بودند‌ـ ALEKSEY FILIPPOV / AFP

طبق گزارش‌ها، در پناهگاه حیوانات در بورودیانکای اوکراین، بیش از ۳۰۰ سگ مرده‌اند که از زمان آغاز حمله روس‌ها در ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰)، درقفس‌هایشان محبوس مانده‌ بودند.

موسسه خیریه یو انیمالز (UAnimals) اعلام کرد ۴۸۵ سگ تا اول آوریل در قفس‌های خود حبس بوده‌اند زیرا داوطلبان به‌علت ادامه جنگ نتوانسته بودند به پناهنگاه بازگردند.

به گزارش سی‌بی‌اس نیوز، وقتی داوطلبان بالاخره توانستند روز اول آوریل (۱۲ فروردین) به پناهگاه بازگردند فقط ۱۵۰ قلاده از ۴۸۵ سگ را زنده یافتند و بقیه مرده بودند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اولکساندرا ماتویچوک، وکیل و مدیر مرکز غیرانتفاعی آزادی‌های مدنی اوکراین، ویدیویی در توییتر منتشر کرد که در آن پشته‌هایی از جنازه این سگ‌ها بر زمین دیده می‌شود.

او توییت کرد «نمی‌دانم چه بگویم. روس‌ها حتی ده‌ها سگ را در منطقه کی‌یف کشته‌اند. چرا؟»

به گزارش سی‌بی‌اس، صدای زن داوطلب فیلم‌بردار در ویدیو می‌آید که بر مصیبت آمده بر سر سگ‌ها می‌گرید.

نمی‌دانم چه بگویم. روس‌ها حتی ده‌ها سگ را در منطقه کی‌یف کشته‌اند. چرا؟؟

اولکساندرا ماتویچوک (avalaina@)، ۳ آوریل ۲۰۲۲

ایندیپندنت نتوانست صحت این ویدیو را تایید کند.

به گفته موسسه خیریه یوانیمالز، ۲۷ سگ زنده‌مانده که وضعیتی بحرانی داشتند برای درمان به درمانگاه‌های خصوصی انتقال یافتند.

این موسسه به هر کسی بخواهد و بتواند بقیه سگ‌ها را نگهداری کند ۵۰ هزار هریونیا (۱۲۹۳ پوند) پاداش می‌دهد.

نگهداری برخی از سگ‌های زنده‌مانده را نیز خود این موسسه خیریه به عهده گرفته است.

در ویدیوی دیگری که آنتون گراشچنکو، مشاور وزارت کشور اوکراین، در رسانه‌های اجتماعی منتشر کرده است، داوطلبان در اطراف لاشه‌های شماری از حیوان‌های مرده راه می‌روند و سگ‌هایی به آن‌ها پارس می‌کنند.

اوکراین چندین ناحیه را در اطراف منطقه کی‌یف بازپس گرفته است و نظامیان این کشور با ویرانی‌های به‌جا مانده از عقب‌نشینی نیروهای روسیه مواجه شده‌اند.

از وقتی ارتش ولادیمیر پوتین بوچا را ترک کرده، صدها جنازه کشف شده است، برخی درون گورهای دسته‌جمعی و برخی رو به فساد و درون کیسه بوده است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، هم وقایع بوچا را گواهی بر وقوع «نسل‌کشی» و «جنایت جنگی» توصیف کرد.

البته روسیه این اتهام‌ها را رد کرد و آن‌ها را «ادعاهای کذب» خواند.

ایندیپندنت سابقه پرافتخاری در راه‌اندازی کارزارهای حمایت از حقوق آسیب‌پذیرترین اقشار دارد و در جنگ سال ۲۰۱۵ سوریه نیز کارزار «پناهندگان خوش‌ آمدید» را برای نخستین بار به راه انداختیم. اکنون آن کارزار را احیا کرده‌ایم و پس از بالا گرفتن بحران اوکراین این طومار را به راه انداخته‌ایم و از دولت می‌خواهیم تا در تضمین کمک‌رسانی‌ها بیشتر و سریع‌تر اقدام کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کارزار «پناهندگان خوش‌ آمدید»، روی این نشانی کلیک کنید. برای امضای طومار نیز روی این نشانی کلیک کنید. اگر مایلید کمک مالی کنید، لطفا روی این نشانی کلیک کنید تا وارد صفحه گوفاندمی شوید.

© The Independent

بیشتر از جهان