نیروهای روسیه شهردار اوکراینی، همسر و پسرش را به ضرب گلوله کشتند

شهردار اولگا سوخنکو حین بازداشت کشته‌ شده است

دولت اوکراین نیروهای مسلح روسیه را به «نسل‌کشی» متهم کرده است  - Sergei SUPINSKY / AFP

بنا به ادعای ساکنان محلی، نیروهای روسیه شهردار موتیژین را به همراه شوهر و پسرش به ضرب گلوله کشته‌اند. این شهر دردر ۳۰ مایلی (۴۸ کیلومتری) غرب کی‌یف  قرار دارد.

به گزارش آسوشیتدپرس، ظاهرا اجساد را داخل گودالی در یک جنگل کاج، پشت خانه‌هایی که نیروهای روسیه در آن خوابیده بودند، انداخته‌اند.

این خبرگزاری گزارش داد که دست‌های شوهر شهردار را با طنابی که در آن نزدیکی بود، از پشت بسته و یک تکه کیسه پلاستیکی را مثل چشم‌بند دور چشمش بسته بودند.

روزنامه‌نگاران چهار جسد را داخل گودال پیدا کردند که به نظر می‌رسید به همه آن‌ها از فاصله نزدیک شلیک کرده‌اند.

ایرینا ورشچوک، معاون نخست‌وزیر اوکراین، گفت که نیروهای روسیه شهردار اولگا سوخنکو را حین بازداشت کشته‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او در یک پیام ویدیویی که در حساب تلگرام خود منتشر کرد، افزود که ارتش روسیه ۱۱ تن دیگر از رهبران جامعه محلی در سرتاسر این کشور را ربوده است.

ورشچوک روز یکشنبه در سخنانی گفت: «تا امروز، ۱۱ نفر از رهبران محلی در مناطق کی‌یف، خرسون، خارکیف، زاپروژیا، میکولایف و دونتسک اسیر شده‌اند.»

«ما داریم به کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، سازمان ملل، همه سازمان‌های مرتبط، اطلاع‌رسانی می‌کنیم؛ این کار را برای سایر غیرنظامیانی که ناپدید شدند، نیز انجام دادیم.»

روز دوشنبه، ماتئوش موراویسکی، نخست‌وزیر لهستان، گفت که کشف اجساد غیرنظامیان در بوچا و ایرپین را که دست برخی از آن‌ها از پشت بسته شده بود، باید در زمره نسل‌کشی طبقه‌بندی کرد.

موراویسکی گفت که تهاجم روسیه «شر محض» است و از ایجاد یک انجمن (کمیسیون) بین‌المللی برای بررسی جنایت روسیه در اوکراین حمایت کرد.

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه، گفت: «نشانه‌های روشنی از جنایات جنگی» در بوخا وجود دارد و خواستار تحریم‌های بیشتر علیه روسیه شد.

دولت اوکراین نیروهای مسلح روسیه را به «نسل‌کشی» متهم کرده است.

دیمیترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین، گفت: «قتل‌عام بوچا عمدی بود. ما هنوز در حال جمع‌آوری و جست‌وجوی اجسادیم، اما تعدادشان به صدها نفر رسیده است.»

«اجساد در خیابان‌ها افتاده‌اند. آن‌ها هنگام استقرار در آن شهر و زمانی که این شهرها و روستاها را ترک می‌کردند، غیرنظامیان را کشتند.»

© The Independent