کشتار جمعی در بوچا بخش کوچکی از واقعیت هولناک است

ولودیمیر زلنسکی منظره بوچا را گواهی بر «نسل‌کشی» و «جنایت جنگی» توصیف کرد

وزیر خارجه اوکراین هشدار داد که کشتار جمعی غیرنظامیان در بوچا تنها «نوک کوه یخ» جنایات روس‌ها در این کشور است.

دیمیترو کولبا گفت صحنه‌ها در شهر بندری ماریوپول که در محاصره قوای روس است، بسیار بدتر از صحنه‌های بوچا و سایر شهرهای اطراف کی‌یف بود.

از زمانی که نیروهای ولادیمیر پوتین از بوچا عقب‌نشینی کردند، صدها جنازه، برخی درون گورهای گروهی و برخی در حال فاسد شدن درون کیسه، کشف شده‌اند.

کولبادر نشست خبری مشترک با لیز تراس، وزیر خارجه بریتانیا، در ورشو، گفت که [صحنه‌های] «هولناک» در بوچا و سایر شهرهای بزرگ و کوچک مستلزم تحریم‌های شدیدتر است

او گفت: «بی‌اغراق و با اندوه فراوان می‌توانم به شما بگویم که اوضاع ماریوپول در مقایسه با آنچه در بوچا و سایر شهرها و روستاهای اطراف کی‌یف دیده‌ایم، بسیار وخیم‌تر است»

«دیگر اقدام‌های نصفه نیمه کافی نیست. من خواستار اعمال شدیدترین تحریم‌ها طی این هفته‌ام. این درخواست ملتمسانه قربانیان تجاوز و کشتار است. اگر در اعمال تحریم‌ها تردید دارید، اول به بوچا بروید.»

هم‌زمان، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، کی‌یف، پایتخت این کشور، را ترک کرد. طبق گزارش‌ها، این اولین سفر او از زمان آغاز این جنگ در ۲۴ فوریه است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او منظره بوچا را گواهی بر «نسل‌کشی» و «جنایت جنگی» توصیف کرد که در آن اجساد را «در بشکه‌ها، زیرزمین‌ها، خفه‌شده و شکنجه‌شده» پیدا شدند.

زلنسکی در نطق خود برای مجلس رومانی گفت که می‌ترسد مکان‌هایی وجود داشته باشد که در آن‌ها جنایات بدتری اتفاق افتاده باشد.

او گفت: «ارتش (روسیه) مردم را شکنجه کرد و ما برای این باور که شمار کشته‌ها بیشتر است، دلایل زیادی داریم. خیلی بیشتر از آنچه اکنون می‌دانیم.»

کرملین همچنان هرگونه مسئولیت داشتن در قتل غیرنظامیان در طول جنگ را رد می‌کند.

نماینده روسیه در سازمان ملل قبل‌تر مدعی شده بود که مسکو در حال آماده شدن برای ارائه «شواهد عینی» مبنی بر دست نداشتن نیروهای ولادیمیر پوتین در کشتار غیرنظامیان اوکراین و حوادث بوچا به شورای امنیت است.

واسیلی نبنزیا گفت: «برای اثبات این موضوع شواهد عینی داریم.»

«ما قصد داریم این شواهد را هرچه زودتر به شورای امنیت ارائه دهیم تا جامعه بین‌المللی با نقشه‌های کذب کی‌یف و حامیان غربی آن گمراه نشود.»

لیز تراس، وزیر خارجه بریتانیا، به همتای اوکراینی خود، کوبلا، قول داد که در پی «جنایت‌های وحشتناکی» که نیروهای پوتین مرتکب شده‌اند، بریتانیا «حداکثر تحریم‌ها» را علیه روسیه وضع خواهد کرد.

تراس گفت: «فکر کاملا اشتباهی است که منتظر بمانیم تا اتفاق بد دیگری رخ دهد.»

«بدترین اتفاق قبلا رخ داده است. ما شاهد رخ دادن جنایات وحشتناکی در اوکراین بوده‌ایم که مرتکبانش به هیچ وجه مجازات نشده‌اند.»

«به همین دلیل است که می‌خواهیم همراه با متحدان و شرکای خود حداکثر تحریم‌ها را وضع کنیم و به همین دلیل در تامین نیازهای اوکراین برای پایان دادن به این جنگ وحشتناک، یعنی شکست پوتین در اوکراین، از برداشتن هیچ گامی دریغ نخواهیم کرد.»

© The Independent