جام جهانی ۲۰۲۲؛ هفت ستاره در حال ظهور که کمتر درباره آنها شنیده‌اید

پیش‌بینی می‌شود هفت بازیکن جوان و کمترشناخته‌شده حضور خیره‌کننده‌ای در صحنه جهانی داشته باشند

در طول برگزاری دوره‌های مختلف جام جهانی استعدادهای جوان‌ زیادی شکوفا شده است که با درخشش خود توانسته‌اند بیش از گذشته در مرکز توجه قرار گیرند؛ از پله ۱۷ ساله در سال ۱۹۵۸، تا کیلیان امباپه که به فرانسه کمک کرد تا در سال ۲۰۱۸ پیروز مهم‌ترین رقابت فوتبال جهان شود.

به گزارش اسکای نیوز، برای جام جهانی ۲۰۲۲ نیز پیش‌بینی می‌شود هفت بازیکن جوان و کمترشناخته‌شده حضور خیره‌کننده‌ای در صحنه جهانی داشته باشند.

۱- خولیان آلوارز – آرژانتین

این بازیکن ۲۲ ساله یکی از پرشورترین مهاجمان جوان آمریکای جنوبی است که به‌تازگی با منچسترسیتی قرارداد امضا کرده است. او با استعداد بسیار و توانایی فنی توانست نظر پپ گواردیولا را به خود جلب کند؛ هرچند، اکنون به صورت قرضی به باشگاه آرژانتینی خود بازگشته است.

با حضور بازیکنی مانند آلوارز، پیش‌بینی می‌شود که آرژانتین بتواند نمایش درخشانی در جام جهانی ۲۰۲۲ داشته باشد.
از آنجا که ممکن است این آخرین حضور لیونل مسی در جام جهانی باشد، حضور جوان جویای نامی مانند خولیان می‌تواند به خاص شدن این دوره از رقابت‌ها برای آرژانتین کمک کند.

 

۲- ماتیاس آرزو – اروگوئه

ماتیاس ۱۹ ساله یکی دیگر از ستاره‌های آمریکای جنوبی است. این بازیکن با لقب «بوفالو»، بسیار قدرتمند است و احتمال دارد یکی از ستاره‌های برتر مسابقات این دوره جام جهانی باشد.

آریزو در حال حاضر برای تیم گرانادا در اسپانیا بازی می کند؛ هرچند، چندین باشگاه‌ بزرگ او را برای دعوت زیر نظر دارند.

 

۳- محمد دارامی – دانمارک

محمد دارامی ۲۰ ساله در جایگاه مهاجم بازی می‌کند. او قبل از انتقال به آمستردام با آژاکس، نام خود را در باشگاه فوتبال کپنهاگ ثبت کرد.

عملکرد این بازیکن دورگه سیرالئونی - دانمارکی خلاق، نشان داده است که او می‌تواند به‌راحتی از مقابل مدافعان بگذرد و بسیار خطرناک باشد.

حضور دارامی در کنار کریستین اریکسن به این معنی است که دانمارکی‌ها یک تیم هیجان‌انگیز و متحد راهی قطر می‌کنند.

 

۴- جود بلینگهام – انگلستان

بلینگهام که فقط ۱۸ سال دارد، فوتبال باشگاهی خود را در آلمان با بوروسیا دورتموند ادامه می‌دهد و تاثیر زیادی در بوندسلیگا گذاشته است.

او که فوتبال را در باشگاه زادگاهش، بیرمنگام سیتی، شروع کرد، در تیم‌های ملی فوتبال زیر۱۶ سال، زیر ۱۷ سال انگلستان و تیم ملی فوتبال انگلستان بازی کرده و ثابت کرده است که مسابقات بین‌المللی او را نگران نمی‌کند.

جام جهانی قطر ۲۰۲۲ می‌تواند یکی از بهترین فرصت‌ها برای جود باشد تا در کنار فیل فودن در تیمی از انگلستان که در سال ۲۰۱۸ در روسیه به مرحله نیمه نهایی رسید، بدرخشد.

 

۵- لوکا سوچیچ – کرواسی

عملکرد این بازیکن ۱۹ ساله نشان داده است که حضور او، چه در سمت راست خط میانی و چه در وسط میدان، تهدید محسوب می‌شود. دامنه پاس‌های قوی و توانایی عبور از میان مدافعان، او را به یک فوتبالیست آینده‌دار تبدیل کرده است.

سوچیچ از والدینی که در جریان جنگ کشورشان را ترک کردند، به دنیا آمد. او با وجود تولد در لینز، تابعیت اتریش را ندارد. او خود را طرفدار بارسلونا اعلام کرده است و با این حال، لوکا مودریچ را قهرمان فوتبال خود نامیده است.

 

۶- کریم ادیمی – آلمان

کریم ادیمی آلمانی با فقط ۲۰ سال سن، مهاجم دیگری است که در سالزبورگ موفق شد خودش را نشان دهد. او مهاجم قدرتمندی است که به‌راحتی می‌تواند سرعت بگیرد، و در اولین بازی خود برای تیم ملی گل‌زنی کرد.

ادیمی که از پدر و مادری نیجریه‌ای و رومانیایی متولد شده است، بخشی از نسل جدید آلمانی‌هایی است که امیدوارند موفقیت بزرگ نسل‌های قبلی را تکرار کنند.

پس از مسابقات ناامیدکننده یورو در تابستان گذشته، آلمانی‌ها می‌خواهند یک بار دیگر قدرت خودشان را در جام جهانی ثابت کنند و شاید ادیمی گزینه‌ای باشد که به آن‌ها در این راه کمک می‌کند.

 

۷- آنسو فاتی – اسپانیا

فاتی ۱۹ ساله تقریبا در هر جایگاه فورواردی می‌تواند بازی کند و در حال حاضر هم ستاره بارسلونا است.
این بازیکن جوان در گینه بیسائو در آفریقا به دنیا آمد، اما خانواده‌اش در شش سالگی به اروپا نقل مکان کردند. او تاکنون تنها چهار بازی برای اسپانیا انجام داده است، اما پیش‌بینی می‌شود که آینده روشنی داشته باشد.
فاتی در اولین مسابقه‌ای که برای تیم ملی بازی کرد، موفق شد به جوان‌ترین گل‌زن اسپانیا تبدیل شود.

 

بیشتر از فوتبال