قرعه‌کشی جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲: ایران با آمریکا و انگلستان هم‌گروه شد

مراسم قرعه‌کشی جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ روز جمعه در قطر میزبان این رقابت‌ها برگزار شد

مراسم قرعه‌کشی جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ روز جمعه در قطر میزبان این رقابت‌ها برگزار شد و گروه‌های ۳۲ تیم راه‌یافته به مرحله نهایی مشخص شدند.

تیم ملی فوتبال ایران در گروه دوم یا گروه ب رقابت‌ها قرار گرفت و با ایالات متحده و انگلستان هم‌گروه شد. دیگر تیم این گروه برنده پی‌آف اروپا خواهد بود.

نخستین بازی تیم ایران در مقابل انگلستان خواهد بود و پس از آن در برابر آمریکا قرار خواهد گرفت.

عربستان سعودی در گروه سوم با آرژانتین، مکزیک و لهستان هم‌گروه شد. امارات متحده عربی هم در صورت پیروزی در پلی‌آف و راهیابی به مرحله نهایی، در گروه چهارم قرار خواهد گرفت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سید‌بندی تیم‌ها بر اساس آخرین رده‌بندی فیفا انجام می‌شود که ایران در این دوره با سنگال، ژاپن، مراکش، صربستان، لهستان، کره جنوبی و تونس در سید سوم قرار گرفت.

هشت تن از بازیکنان و مربیان شاخص جهان فوتبال، از جمله علی دایی و مهدی مهدوی‌کیا، به عنوان مهمانان ویژه در مراسم قرعه‌کشی امروز حضور داشتند.

این نخستین دوره جام جهانی است که در خاورمیانه برگزار می‌شود و به دلیل گرمای شدید در قطر، برای نخستین بار بین ۲۱ نوامبر و ۱۸ دسامبر انجام خواهد شد.

در مرحله گروهی، تیم‌های حاضر در هشت گروه چهار تیمی به رقابت خواهند پرداخت و از هر گروه دو تیم به مرحله بعدی و حذفی رقابت‌ها راه خواهند یافت.

بیشتر از ورزش