با درخشش برونو فرناندز، پرتغال مسافر قطر شد

پرتغال از همان ابتدای بازی در نیمه اول، تیم برتر میدان بود

حملات گسترده پرتغال به شکلی بود که گویی تصمیم دارد کار را در همان نیمه اول یکسره کند - MIGUEL RIOPA / AFP

تیم فوتبال پرتغال در آخرین دیدار انتخابی رقابت‌های جام جهانی موفق شد دو بر هیچ از سد مقدونیه شمالی که به غول‌کش تیم‌های اروپایی ملقب شده بود، عبور کند و مسافر قطر و رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ شود.

این مسابقه برای هر دو تیم بسیار اهمیت داشت اما برای مقدونیه شرایط کمی متفاوت‌تر بود؛ چرا که می‌توانست با پیروزی مقابل تیم قدرتمند پرتغال شگفتی‌سازی خود را تکمیل کند و برای اولین بار به جام جهانی فوتبال راه یابد. از این رو رئیس‌جمهوری مقدونیه که پیش از بازی حواشی بسیار زیادی ایجاد کرده بود، اعلام کرد که در صورت پیروزی مقدونیه در این مسابقه، پاداش ویژه ۵۰۰ هزار دلاری به بازیکنان این تیم خواهد داد و همین موضوع بر انگیزه‌های آن‌ها افزود.

با این حال پرتغال، همان‌طور که رونالدو در مصاحبه مطبوعاتی یک روز قبل از مسابقه اعلام کرد، از همان ابتدای بازی در نیمه اول، تیم برتر میدان بود و رونالدو در همان دقایق اول بازی می‌توانست دروازه مهمان را باز کند؛ اما ضربه او با اختلاف کمی به بیرون رفت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

حملات گسترده پرتغال به شکلی بود که گویی تصمیم دارد کار را در همان نیمه اول یکسره کند. در نهایت هم توپ‌گیری فرناندز در میانه زمین و همکاری او با رونالدو در دقیقه ۳۲، به گل اول پرتغال انجامید و پاس زیبای رونالدو فرناندز را در موقعیتی مناسب قرار داد و او با ضربه‌ای دقیق دروازه مقدونیه را باز کرد تا پرتغال یک بر هیچ پیش بیفتد و استادیوم دراگائو شهر پورتو غرق در شادی شود.

پس از گل اول، حملات میزبان همچنان ادامه یافت اما نتیجه‌ای نداشت و با همان تک‌گل به پایان رسید.

در نیمه دوم، حملات پرتغال بازهم ادامه پیدا کرد تا اینکه پاس زیبای ژوتا در داخل محوطه جریمه به فرناندز رسید و او در دقیقه ۶۵، گل دوم پرتغال و خود در این مسابقه را به ثمر برساند و صعود تیمش به جام جهانی قطر را قطعی کرد.

تیم مهمان در ادامه، برای جبران گل‌‌های خورده جلو کشید اما توان جبران نتیجه را نداشت و این بازی در نهایت به پیروزی یاران رونالدو و صعود آن‌ها به جام جهانی قطر منتهی شد. با این صعود، رونالدو برای پنجمین بار در رقابت‌های جام جهانی فوتبال شرکت خواهد کرد و اینک نام او در کنار بازیکنان بزرگی همچون لوتار ماتئوس از آلمان و رافائل مارکز و آنتونیو کاراباخال از مکزیک قرار گرفته است که توانستند در پنج دوره جام جهانی، برای تیم‌ ملی کشورشان بازی کنند.

رونالدو که پس از صعود تیمش خوشحال‌ترین فرد زمین بود، در پیامی اینستاگرامی گفت: «ما به هدفی که داشتیم رسیدیم و در جام جهانی قطر خواهیم بود. ما در جایی هستیم که شایستگی آن را داریم. از تمامی مردم پرتغال که در این راه ما را حمایت کردند سپاسگزارم. زنده‌باد پرتغال!»

رونالدو تاکنون در رقابت‌های جام جهانی برای پرتغال هفت گل را به ثمر رسانده و در این رقابت‌ها برای تیمش، ۱۷ بازی انجام داده است. مهم‌ترین گل‌های او که در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۸ به ثمر رسید، هت تریکش مقابل اسپانیا در دور گروهی رقابت‌ها بود.

 او حالا می‌تواند با حضور در رقابت‌های جام جهانی قطر ۲۰۲۲، رکوردهای بیشتری از خود به جا بگذارد.

بیشتر از فوتبال