گام آخر برای رونالدو؛ خداحافظی از فوتبال به خودم بستگی دارد

کریستیانو رونالدو، کاپیتان و ستاره پرتغالی‌ها، معتقد است که آن‌ها «بدون شک» مقدونیه را شکست خواهند داد

از نظر رونالدو، تیمش در تمامی مسابقات شانس بالاتری برای پیروزی دارد - MIGUEL RIOPA / AFP

رقابت‌های انتخابی جام جهانی قطر ۲۰۲۲ در قاره اروپا به ایستگاه آخر رسیده است و در حساس‌ترین دیدار، تیم ملی فوتبال پرتغال در شهر پورتو میزبان مقدونیه خواهد بود.

پرتغالی‌ها در بازی قبل، موفق شدند سه بر یک از سد ترکیه بگذرند و خود را به آخرین دیدار انتخابی برسانند. بدون شک درخشش بی‌چون‌وچرای رونالدو برای تیم ملی پرتغال انکارناپذیر است و اگرچه حضور او به صعود مستقیم آن‌ها به جام جهانی منتهی نشد، بودنش در تیم ملی پرتغال در رسیدن آن‌ها به این مرحله از مسابقات نقشی اساسی داشت.

تیم ملی پرتغال که خود را برای مقابله با قهرمان یورو یعنی ایتالیا آماده می‌کرد، ناگهان با یک شگفتی مواجه شد؛ چرا که این تیم مقدونیه بود که موفق شد با حذف ایتالیا، خود را به بازی نهایی انتخابی برساند.

کریستیانو رونالدو، کاپیتان و ستاره پرتغالی‌ها، معتقد است که آن‌ها «بدون شک» مقدونیه را شکست خواهند داد و به جام جهانی قطر می‌روند. او در مصاحبه مطبوعاتی یک روز قبل از مسابقه، در جمع خبرنگاران رسانه حاضر شد و گفت که از نظر او، تیمش در تمامی مسابقات شانس بالاتری برای پیروزی دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او تصریح کرد: «برای ما فرقی نمی‌کند در خانه بازی می‌کنیم یا نه؛ ما همیشه خود را برتر می‌دانیم و باید در بازی فردا پیروز شویم. در غیر این صورت، ناکامی بزرگی نصیبمان خواهد شد. باید مثبت فکر کنیم و مسئولیتمان را به‌خوبی انجام دهیم. از شکست ایتالیا مقابل مقدونیه شگفت‌زده شدیم اما فکر نمی‌کنم این اتفاق برای ما هم تکرار شود؛ چرا که ما تیم بهتری هستیم و به جام جهانی خواهیم رفت.»

رونالدو افزود: «بودن من در جام جهانی چندان اهمیت ندارد. من خود را جزئی از تیم می‌دانم و فکر می‌کنم جام جهانی بدون پرتغال لطفی ندارد. بسیاری در مورد آینده فوتبالم سوال می‌کنند؛ اینکه آیا این آخرین رقابت فوتبالی من در سطح ملی است؟ این من‌ام که باید در مورد آینده‌ام تصمیم بگیرم نه هیچ‌کس دیگر. این موضوع به این بستگی دارد که چقدر میل و انگیزه در من وجود داشته باشد، بنابراین به فوتبال ادامه خواهم داد و تصمیم نهایی را خودم می‌گیرم که چه زمانی برای خداحافظی مناسب است.»

این مصاحبه از رونالدو پیش از بازی مقابل مقدونیه بیشتر شبیه پاسخ به سخنان رئیس‌جمهوری مقدونیه بود. استوو پنداروفسکی پس از پیروزی تیمش مقابل ایتالیا، در توییتر خود خطاب به رونالدو این‌گونه نوشت: «رونالدو بعدی تویی!»

با وجود صحبت‌های اطمینان‌بخش رونالدو، فرناندو سانتوس، سرمربی پرتغال، می‌گوید که استرس زیادی دارد و امیدوار است تا این مسابقه هم به سود تیمش به پایان برسد. او معتقد است: «تیم من روی کاغذ شانس بسیار زیادی برای پیروزی دارد، اما این بازی مرگ و زندگی است و مقدونیه هم برای صعود به جام جهانی با تمام توان بازی خواهد کرد. ما نباید اشتباهات بازی مقابل ترکیه را تکرار کنیم.»

 او ادامه داد: «سنم بالا رفته است و دیگر تحمل استرس ندارم. تنها راه ما برد در این مسابقه و صعود بی‌دردسر به جام جهانی است. این هدف ما است؛ اما من پیشگو نیستم و نمی‌دانم در زمین چه اتفاقی رخ خواهد داد.»

بیشتر از فوتبال