دو هفته غیبت وزیر دفاع روسیه؛ کرملین سکته قلبی او را انکار می‌کند

سرگئی شویگو روز شنبه، پس از دو هفته غیبت سوال‌برانگیز، بار دیگر در تصاویر خبری تلویزیون این کشور دیده شد

در برخی گزارش‌های رسانه‌های روسیه گمانه‌زنی شده است که وزیر دفاع ممکن است از لحاظ سلامتی مشکل داشته باشد‌ـ RUSSIAN DEFENCE MINISTRY / AFP

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه، روز شنبه، پس از دو هفته غیبت سوال‌برانگیز، بار دیگر در تصاویر خبری تلویزیون این کشور دیده شد.

وزارت دفاع روسیه ویدیویی منتشر کرد که این متحد سرسخت ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، را نشان می‌داد که ریاست جلسه‌ای در مورد آماده‌سازی دفاعی روسیه را بر عهده داشت.

تصاویری که روز شنبه از تلویزیون دولتی روسیه پخش شد تاریخ ندارد، اما شویگو به جلسه‌ای در وزارت دارایی اشاره می‌کند که روز جمعه برگزار شده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وزیر دفاع روسیه می‌گوید سفارش‌ها و تدارکات تسلیحاتی طبق برنامه پیش می‌رود، «به‌رغم دشواری‌هایی که امروز داریم». اشاره شویگو به تحریم‌هایی است که غرب پس از حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه، بر این کشور اعمال کرده است.

در برخی گزارش‌های رسانه‌های روسیه گمانه‌زنی شده است که وزیر دفاع ممکن است از لحاظ سلامتی مشکل داشته باشد.

وزارت دفاع روسیه همچنان انکار می‌کند که شویگو سکته قلبی کرده و در بیمارستان بستری بود. این وزارتخانه روز شنبه در کانال تلگرامش نوشت گزارش‌ها مبنی بر این‌که شویگو در بیمارستان نظامی بردنکو در مسکو، دوران نقاهت را سپری می‌کند «جعلی» است.

در اوایل ماه مارس، روسیه اعلام کرد انتشار خبرهای «جعلی» در مورد ارتش تا ۱۵ سال زندان در پی خواهد داشت.

شویگو به‌رغم این‌که در راس عملیات نظامی روسیه در اوکراین قرار دارد، آخرین بار در ۱۱ مارس در انظار عمومی ظاهر شده بود.

بیشتر از جهان