یک مقام نظامی آمریکا: ارتش روسیه در اطراف کی‌یف آرایش دفاعی گرفته است

جو بایدن که برای شرکت در سه نشست مهم بین‌المللی درباره اوکراین به اروپا رفته در لهستان با نظامیان آمریکایی دیدار کرد

در دومین ماه از تهاجم نظامی همه‌جانبه روسیه به اوکراین و مقاومت چشمگیر اوکراینی‌ها، یک مقام نظامی آمریکا روز جمعه گفت که نظامیان روس در اطراف کی‌یف آرایش دفاعی گرفته‌اند و تمایلی به پیشروی زمینی ندارند.

خبرگزاری رویترز هویت این مقام آمریکایی را مشخص نکرد اما نوشت که طبق برآوردهای ایالات متحده، نیروهای اوکراینی مناطقی در شرق کی‌یف را که با عقب راندن ارتش روسیه پس گرفته‌اند، همچنان حفظ کرده‌اند.

این مقام آمریکایی گفت شهر ماکاریف در غرب کی‌یف در «پایین‌ترین سطح مناقشه» قرار دارد و شاید در کنترل اوکراینی‌ها باشد. او افزود آمریکا نمی‌تواند ادعای روسیه در مورد تخریب انبار سوخت در حومه پایتخت را تایید کند.

در همین حال، نیروی هوایی اوکراین روز جمعه اعلام کرد موشک‌های کروز ارتش روسیه که قرار بود مرکز فرماندهی این نیرو در منطقه وینیتسیا را هدف قرار دهد، به چند ساختمان اصابت کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نیروی هوایی ارتش اوکراین در بیانیه‌ای، ضمن اعلام این خبر گفت در حال بررسی میزان خسارات وارده است.

ارتش اوکراین روز جمعه از کشته شدن یک افسر ارشد به نام یاکوف رزانتسف، یکی از فرماندهان بلندپایه ارتش روسیه، در جریان درگیری‌ها در چورنوبایفکا واقع در منطقه خرسون در جنوب اوکراین خبر داد. ارتش روسیه هنوز در این مورد اظهار نظر نکرده است؛ اما برای نخستین بار آمار نظامیان کشته‌شده روس را ارائه داد و اعلام کرد تاکنون یک هزار و ۳۵۱ نظامی روس در اوکراین کشته و سه هزار و ۸۲۵ نفر زخمی شده‌اند.

تهاجم نظامی روسیه از ۲۴ فوریه آغاز شد؛ اقدامی که جامعه بین‌المللی به ویژه کشورهای غربی، آن را محکوم کردند و هزاران کشته و زخمی و همچنین میلیون‌ها آواره در داخل و خارج اوکراین به جای گذاشته است.

جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، که برای شرکت در سه نشست مهم بین‌المللی درباره اوکراین به اروپا رفته است، عصر جمعه در لهستان با نظامیان آمریکایی مستقر در این کشور شرق اروپا دیدار و گفت‌وگو کرد.

او قرار است با پناهجویان اوکراینی در مرز لهستان و اوکراین نیز دیدار کند.

بیشتر از جهان