ناتو تلفات روسیه در اوکراین را تا ۴۰ هزار نفر برآورد می‌کند

تعداد تخمینی تلفات با فرض وجود تقریبا سه سرباز زخمی به ازای هر سرباز کشته محاسبه شده است

یک افسر نظامی ارشد ناتو مدعی شد که روسیه در مدت یک ماه درگیری در اوکراین، ۴۰ هزار نفر تلفات داده است.

این برآورد شامل تعداد کارکنان نظامی روسیه است که گمان می‌رود از زمان حمله ولادیمیر پوتین به اوکراین در ۲۴ فوریه، مجروح یا کشته و همین‌طور مفقود یا اسیر شده‌اند.

این مقام ناتو که از بروکسل صحبت می‌کرد و نامش فاش نشد گفت که این رقم بر اساس اطلاعات به‌دست‌آمده از کی‌یف، نکات ارائه‌شده از روسیه و داده‌های کسب‌شده از اطلاعات منبع باز است.

او افزود که تعداد تخمینی تلفات با فرض وجود تقریبا سه سرباز زخمی به ازای هر سرباز کشته محاسبه شده است.

این آمار تلفات روسیه را به‌طور کلی با ۱۵ هزار و ۶۰۰ نفر کشته‌ای که اوکراین می‌گوید کرملین متحمل شده است در یک راستا قرار می‌دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اگر آمار کی‌یف درست باشد، تعداد سربازان روس کشته‌شده در کمتر از چهار هفته در اوکراین بیشتر از تعداد سربازان روس کشته‌شده در طول یک دهه جنگ شوروی و افغانستان است.

مسکو در ۲ مارس اعلام کرد که ۴۹۸ تن از سربازانش در جنگ کشته شدند. اوایل این هفته، کومسومولسکایا پراودا، روزنامه حامی کرملین، یک مقاله‌ آنلاین که تعداد کشته‌های جنگ را تقریبا ۱۰ هزار نفر و تعداد مجروحان را بیش از ۱۶ هزار نفر ذکر کرده بود، حذف کرد.

گفته می‌شود تعداد زیادی از مقام‌های عالی‌رتبه روسیه نیز در جریان این درگیری کشته شده‌اند. یکی از مشاوران ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، روز یکشنبه گفت که شش ژنرال روسی و ده‌ها کلنل جان خود را از دست داده‌اند.  

یک دیپلمات ارشد مسکو به رویترز گفت: «آنچه برای من اهمیت دارد میزان تلفات سنگین گزارش‌شده در سطح کلنل و بالاتر، ستون فقرات ارتش روسیه، است نه فقط ژنرال‌ها.»

در همین حال، کنراد موزیکا، تحلیلگر دفاعی، گفت که حتی کشته شدن دو ژنرال هم به‌منزله «تلفات سنگین» است.

او افزود: «ما فقط درباره ژنرال‌ها حرف نمی‌زنیم، بحث ما درباره سرهنگ‌هایی است که آن‌ها هم در این سازمان در رده بالایی قرار دارند.»

در حالی که جنگ پوتین در اوکراین وارد پنجمین هفته می‌شود، اوکراین از کشورهای غربی خواست سلاح‌های بیشتری در اختیار این کشور قرار دهند. سوئد با ارسال ۵۰۰۰ موشک ضدتانک دیگر به کی‌یف موافقت کرده است، در حالی که بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا، نیز قول داد که متحدانش را ترغیب کند تا مشارکتشان در تامین تجهیزات نظامی را به میزان قابل‌توجهی افزایش دهند.     

شهردار کی‌یف روز چهارشنبه گفت در پی اصابت گلوله به یک پارکینگ در این شهر، دست‌کم یک نفر کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند.

مقام‌های اوکراینی معتقدند در میان صدها غیرنظامی کشته‌شده، ۱۲۱ کودک قرار دارند. این سازمان همچنین گفت که تقریبا ۹ میلیون نفر برای فرار از درگیری مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند.

بنا بر آمار سازمان ملل، بیش از ۳.۵ میلیون نفر از این تعداد از مرز گذشته‌اند و به کشورهای همسایه رفته‌اند.

 

© The Independent

بیشتر از جهان