چرا بلا حدید «مثل پسربچه‌ها» لباس می‌پوشد

بلا حدید به منتقدانش می‌گوید این سبک من است نه شما

بلا حدید از کسانی که همیشه او را به انجام عمل زیبایی متهم می‌کردند، انتقاد کرد-instagram/bellahadid

بلا حدید، مدل ۲۵ ساله، که چندی پیش به جراحی زیبایی بینی در نوجوانی اعتراف کرده بود، به دلیل انتخاب لباس‌های سبک «وای۲کی» (Y2K)، مشهور است. وای۲کی به سبک پوششی گفته می‌شود که به اواخر دهه ۹۰ تا اواسط دهه اول هزاره سوم برمی‌گردد و ترکیبی از فرهنگ پاپ هزاره با آخرین فناوری‌های به‌روز در آن دوره است.

از جمله انتخاب‌های بلا حدید برای سبک پوشش، گزینش کیف‌های قدیمی، کت‌های بلند جین و شلوارهای راسته و گشاد است. سبک لباس پوشیدن این سوپرمدل فلسطینی-هلندی در سال‌های اخیر، همیشه موضوع گفت‌وگوی طرفداران و انتقاد منتقدانش بوده است. بسیاری آن‌قدر انتخاب لباس‌ و سبک پوشش او را دوست دارند که آن را تقلید می‌کنند و برخی هم آن را ازمدافتاده و غیرجذاب می‌دانند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او در استوری اخیر خود در اینستاگرام، به شخص خاصی اشاره نکرد؛ گویی می‌خواست تمام آن‌هایی را که طی سال‌ها از پوشش او انتقاد کرده‌اند، مخاطب قرار دهد.

بلا حدید در مصاحبه‌ای که با مجله ووگ داشت، در مورد سبک لباس پوشیدن خود بیشتر توضیح داد و گفت که «مثل پسربچه‌ها» لباس می‌پوشد و به این طرز پوشش و انتخاب لباسش افتخار می‌کند: «من از ابتدا و وقتی هم که جوان‌تر بودم، همیشه می‌دانستم چه سبکی را دوست دارم. همین‌که وقتی بیرون می‌روم صدها نفر را می‌بینم که دقیقا شبیه من لباس می‌پوشند، لذت می‌برم. مسئله‌ای که به‌ دلیل وجود برنامه‌ای مانند اینستاگرام است.»

در ادامه همین مصاحبه بود که بلا حدید از کسانی که همیشه او را به انجام عمل زیبایی متهم می‌کردند، انتقاد کرد: «مردم به‌ دلیل یک عکس از دوران نوجوانی من و صورت پف‌کرده‌ام فکر می‌کنند تمام صورتم را عمل کرده‌ام. مطمئنم شما هم با ۱۳ سالگی‌تان فرق دارید. من تا به‌حال هرگز ژل تزریق نکرده‌ام. بیایید یک بار برای همیشه این موضوع را خاتمه بدهیم. به آن‌هایی که فکر می‌کنند چشم‌هایم را کشیده‌ام، باید بگویم من از چیزی استفاده می‌کنم که به آن نوارکش شقیقه می‌گویند! تمام شد و رفت!»

با این حال، در همین مصاحبه بود که بلا حدید به یک جراحی زیبایی در ۱۴ سالگی خود اعتراف کرد و توضیح داد که این از آن دسته تصمیم‌هایی بوده که از گرفتن آن پشیمان است: «کاش بینی موروثی اجدادم را نگه می‌داشتم.»

بیشتر از مُد و زیبایی