هفته مد عرب در دبی؛ حضور طراحان حرفه‌ای لباس‌ شب و لباس‌ عروس

قرار است در این رویداد بیش از ۲۵ مجموعه پاییزه و زمستانه نمایش داده شود

بزرگ‌ترین نمایش هفته مد عرب سال ۲۰۲۲ (AFC-Arab Fashion Week) بار دیگر با همکاری شورای مد عرب، بزرگ‌ترین شورای غیردولتی دنیای عرب، در «دوبای‌ دیزاین‌ دیستریکت» (d3) شهر دبی به روی صحنه می‌رود. این رویداد که در کنار هفته‌های مد نیویورک، لندن، میلان و پاریس به‌عنوان یکی از پنج هفته مد مهم جهان شناخته می‌شود، معمولا چهار بار در سال، در ماه‌های اکتبر و مارس برای نمایش لباس‌های زنانه و در ماه‌های ژانویه و ژوئن برای نمایش لباس‌های مردانه، برگزار می‌شود.

نمایش امسال از ۲۴ مارس ۲۰۲۲ آغاز می‌شود و تا ۲۸ مارس هم به‌صورت حضوری و هم آنلاین ادامه دارد. در این رویداد پنج‌روزه، هم لباس‌های زنانه و هم مردانه از بهترین نشان‌های تجاری در امارات متحده عربی و دیگر کشورهای جهان نمایش داده می‌شوند و در میان آن‌ها، لباس‌های آماده خرید و همچنین سفارشی نیز ارائه می‌شوند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

باتوجه به علاقه مردمان عرب به مد و خوش‌پوشی، انتظار می‌رود حضور طیف گسترده‌ای از طراحان حرفه‌ای لباس‌ شب و لباس‌ عروس را هم شاهد باشیم. از جمله طراحان نامداری که در این نمایش بزرگ شرکت می‌کنند می‌توان به مارام برحان، طراح مصری، ایهاب جیریس، طراح فلسطینی لباس‌های پرزرق‌وبرق و نیز مایکل سینکو، طراح فلیپینی ساکن دبی، نام برد که به‌ خاطر طراحی‌های شیک و بی‌نظیر خود شهرت جهانی دارند و برای بسیاری از زنان معروف در سراسر دنیا لباس طراحی کرده‌اند.

قرار است در این رویداد بیش از ۲۵ مجموعه پاییزه و زمستانه نمایش داده شود و این نمایش بین‌المللی میزبان بسیاری طراحان دیگر نیز هست که حضور امسالشان در هفته مد عرب، بازگشتی دوباره به آن است. از جمله آن‌ها نشان تجاری «امرجنسی‌ روم» (Emergency Room) از لبنان و «مدائن» (Mada’En) از اردن است که در هفته مد امارات آثار دست‌ساز خود را روی صحنه می‌برند.

همان‌طور که گفته شد، هفته مد عرب هم از طراحان جهانی استقبال می‌کند و هم میزبان هنرمندان مطرح منطقه است. نام تجاری «دت بای دالز» (Death By Dolls) از عربستان سعودی که حاشیه‌دوزی و ریزه‌کاری‌های آن مخاطب را مسحور می‌کند، در کنار نام‌های آشنایی مانند «سم سم» (SemSem) و «بوگسا» (Bouguessa) که از پایه‌های معیارگونه در صحنه مد امارات متحده به‌شمار می‌روند، هر یک مجموعه‌های تازه‌ای را در این نمایش به عرضه می‌کنند.

علاوه بر نام‌های تجاری و طراحانی که به‌ آن‌ها اشاره شد، در هفته مد عرب حضور نشان تجاری «پوکا اند پوکا» (Poca & Poca) از لهستان را شاهد خواهیم بود. مجموعه خیره‌کننده با رنگ‌های زنده و اشکال اغراق‌آمیز ویکتور وینسانتو، طراح مهمان از پاریس، را خواهیم دید. از دیگر طراحانی که مجموعه‌هایشان در این رویداد شرکت کرده‌اند، می‌توان فرانچسکا لیبراتوره از ایتالیا و ایلس کوالی از الجزایر را نام برد.

این نمایش به‌ مدت پنج روز از ساعت ۱۸ تا ۲۲ حضوری و آنلاین (به صورت زنده از طریق فیس‌بوک و اینستاگرام) برگزار می‌شود که با توجه به حضور بیش از هشت هزار مخاطب مجازی در فصل‌های گذشته، انتظار می‌رود در این فصل استقبال بیشتر و بی‌نظیر مخاطبانی از کشورهای عرب‌زبان و سراسر دنیا را شاهد باشیم و تعداد مخاطبان مجازی از این هم بیشتر باشد.

بیشتر از مُد و زیبایی