‏«درخشان، درخشان» در هفته مد لندن

بخش طراحی لباس دانشگاه هنر لندن یکی از بهترین‌ها در جهان مد است

با آغاز هفته مد لندن از روز جمعه ۱۸ فوریه ، طراحان و خلاقان نوپا در کنار دیگر غول‌های دنیای مد به روی صحنه مد می‌آیند.

دوره‌های آموزشی MA Fashion که فارغ‌التحصیلانی مثل الکساندر مک کوئین، آلدمارتینز، کریستوفر کین، و بسیاری طراحان دیگر را در خط مقدم دنیای مد وارد کرده است، در این هفته مد درخشش چشمگیری داشته است.

ام‌ای فشن سنترال سنت مارتینز (MAFCSM) درواقع مجموعه‌ای است برای علاقه‌مندان و طراحان دنیای مد که در چهار مسیر جداگانه منسوجات مد، لباس بافتنی، لباس زنانه، و لباس مردانه مطالعه و کسب مهارت کنند. در این مجموعه، شرکت‌کنندگان رهبری کردن در دنیای مد را یاد خواهند گرفت نه دنباله‌روی از دیگران را.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

۳۲نفر از فارغ‌التحصیلان و کارشناسان این مجموعه با دنیایی از ایده‌ها و خلاقیت‌های شخصی در هفته مد لندن با عنوان «درخشان، درخشان» (SHINY SHINY) به روی صحنه مد رفتند.

کازنر اسکر، دانشجویی از جامعه یمن در شفیلد، اولین مجموعه حجابی را در نمایش MAFCSM  معرفی کرد.

براندون چویی هنر خود را با استفاده از قطعات الگوی کاغذی، مقوا و نوار، و بالاتنه‌ها در مجموعه‌ای که «پوشیدن و پاره کردن» نامید، نشان داد.

الکساندرا بلینوا، فارغ‌التحصیل لتوانیایی که در دوران قرنطینه از بی‌خوابی و اضطراب رنج می‌برده و مدام به پرده‌های اتاقش خیره بوده است، حالا با پاره پاره کردن این پرده‌ها لباس‌ها و دستکش‌های فانتزی‌اش را که گویی از جنگلی سرشار از امید رشد کرده‌اند به نمایش گذاشت.

ادوارد مندوزا، از طراحان اهل لندن، با به نمایش گذاشتن لباس‌هایی رنگارنگ و شاد برای مردان و افراد نان-باینری (کوئیر) از الهام‌های آفریقایی خود در طرح‌هایش گفت: «من می‌خواستم روایتی را به تصویر بکشم که بازنمایی آن را ببینم.» او در ادامه گفت: «دیدن و توجه کردن به فردی که شبیه به شماست واقعا مهم است، به‌خصوص برای رنگین‌پوستان و افرادی که خود را مرد یا زن نمی‌دانند. من احساس می‌کنم که ما چنین چیزی تا کنون را در دنیای مد ندیده‌ایم.»

ادوارد مندوزا Ed Mendoza و جسن مکاتانگای Jessan Macatangay در نمایش MAFCSM برنده جایزه خلاقیت و نوآوری اوورال پروفشنال شدند.

بیشتر از مُد و زیبایی