مک‌کویین با مجموعه پاییز و زمستان ۲۰۲۲ به نیویورک برگشت

این نمایش ریشه در چهار عنصر طبیعت داشت

مجموعه پاییز و زمستان ۲۰۲۲ خانه مد مک‌کویین، ۱۵ مارس در بروکلین نیویورک به نمایش در آمد.

لی الکساندر مک‌کویین، پیش‌ازاین نیز دو بار مجموعه‌هایش را برای نمایش به نیویورک آورده بود: بار نخست در سال ۱۹۹۶ با نمایش «دانته» و بار دوم در سال ۱۹۹۹ با نمایش «چشم».

نمایش سال ۱۹۹۹ با بارش تند و سیل‌آسای باران به یکی از خیس‌ترین نمایش‌های تاریخ مد تبدیل شد.

سارا برتون، مدیر کنونی طراح و خلاقیت مک‌کویین که در هر دو سفر او را همراهی می‌کرد، بدون او به نیویورک برگشت تا مجموعه‌ پاییز ۲۰۲۲ خود را نمایش دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او در گفت‌وگویی در پشت‌صحنه نمایش به نویسنده نشریه ووگ گفت: «آمریکا و نیویورک همیشه بخش جدایی‌ناپذیر نام مک‌کویین بوده‌اند. انگار بخشی از جامعه خلاق ما باشند. احترام به آمریکا افتخار ما است.»

به گزارش نیکول فلپس، این نمایش ریشه در چهار عنصر طبیعت داشت اما تمرکز آن برخلاف مک‌کویین بر آب نبود، بلکه بر زمین بود.

با وجود انبوهی از تکه‌های چوب (مالچ)‌ ساخته‌شده از درختان شکسته، بوی تند کود گیاهی در فضای نمایشگاه بروکلین پیچیده بود. آن‌طور که برتون ‌گفت قرار است از این چوب‌ها دوباره استفاده شود.

پیش از آن‌که بلندگوها آهنگ «یک جنگل» از کیور را پخش کنند، صدای جیک‌جیک و جیرجیر پرندگان و حشرات در آن‌ها طنین انداخته بود. برتون در پشت صحنه درباره «میسلیوم» حرف می‌زد، شبکه قارچی زیرزمینی که گاهی به آن «شبکه گسترده چوبی» می‌گویند و با اتصال درختان به یکدیگر، مواد معدنی و مغذی را از گیاهی به گیاه دیگر انتقال می‌دهد.

دو طرح نمایش داده‌شده در این مجموعه با طرح قارچ‌هایی تزئین شده بودند که به گفته برتون رنگ‌های سرزنده‌شان از طبیعت گرفته شده بود و رشته‌های میسلیوم‌ با کلاف‌های بلند حاشیه ابریشمی نشان داده می‌شد.

مک‌کویینی که برتون طراحی کرده بود توازنی متفکرانه از هنر دست و خیاطی فاخر را نشان می‌داد. حالا که بالاخره در نیویورک بود نمی‌توانست از به نمایش گذاشتن هنر دوخت و دوز این برند غافل شود.

یک کت کوتاه با پشت مزین به کریستال و نواری جواهردوزی‌شده به جای پیراهن، ظاهری پرزرق‌وبرق به فرش قرمز مراسمی می‌داد که احتمالا در پایان ماه به مراسم اسکاری موقر بدل می‌شد.

شلوارهایی که برش‌های تیز خورده بودند، رنگ توهم‌زای آن قارچ‌ها را داشتند: سبز و زرد اسیدی، آبی برقی {یا فیروزه‌ای}، قرمز روشن.

برتون گفت که به همراهش گروهش در حال آزمایش برای کار با چرم قارچ و سایر چرم‌های جایگزین هستند. او این نکته را خاطرنشان کرد که ۸۵ درصد مواد مصرفی در این مجموعه قابل بازیافت هستند.

قابل‌توجه‌ترین طراحی‌ها را کت‌وشلوارهایی داشتند که انگار رویشان نقش سایه‌ای اسپری‌رنگ شده بود که با عجله کشیده شده بود. برتون گفت این طراحی‌ها الهام گرفته‌شده از مجموعه شماره ۱۳ مک‌کویین به‌نام بوده‌اند: نمایشی که در آن یک جفت ربات به شالوم هارلو و لباس سفیدش، رنگ پاشیده بودند.

بیشتر از مُد و زیبایی