انتقاد مکرون از بریتانیا: به پناه‌جویان اوکراینی کمک کنید

بریتانیا اعلام کرده است که با حذف بازدید فیزیکی از مراکز درخواست ویزا، روند صدور ویزا برای پناه‌جویان را سریع‌تر می‌کند

رئیس جمهور فرانسه گفت که شرایط صدور ویزا را برای کسانی که از جنگ فرار می‌کنند، زندگی را برای آنها سخت‌تر می‌کند- AFP

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، از دولت بریتانیا به دلیل ناتوانی در اجرای «ادعاهای بزرگ» خود در مورد کمک به پناهندگان اوکراینی انتقاد کرد. اظهارات وی در حالی بیان شد که بوریس جانسون می‌گوید قصد دارد فشار بر کرملین را بیشتر کند.

 مکرون در پایان نشست سران اتحادیه اروپا در ورسای از سیاست «صدور ویزا» بریتانیا برای پناه‌جویان اوکراینی که مستلزم ارائه درخواست‌های شخصی در بروکسل یا پاریس است، انتقاد کرد.

به گزارش نشنال، رئیس جمهور فرانسه گفت که این شرایط را برای کسانی که از جنگ فرار می‌کنند سخت‌تر می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 او افزود: «علیرغم تمام ادعاهای بزرگ... دولت بریتانیا به اجرای قوانین فعلی ادامه داده است، به این معنی که از پناه‌جویان اوکراینی که می‌خواستند به خاک بریتانیا برسند، استقبال نمی‌کنند و می‌گویند که برای درخواست ویزا باید صدها کیلومتر را طی کنند. من امیدوارم که با مردان و زنان اوکراینی که از ترس فرار و از اروپا عبور کرده‌اند تا به خانواده‌های خود در خاک بریتانیا برسند، رفتار بهتری داشته باشند.»

در پاسخ به انتقادات مکرون، وزارت کشور بریتانیا با اشاره به اظهارات پیشین پریتی پاتل، وزیر کشور، گفت: «اکنون با حذف نیاز به بازدید فیزیکی از مراکز درخواست ویزا، برای بسیاری از پناه‌جویان، روند را سریع‌تر و ساده‌تر می‌کنیم.»

روز پنجشنبه، پاتل اعلام کرد که متقاضیان اوکراینی می‌توانند به‌ صورت آنلاین برای ویزا درخواست دهند و دیگر مجبور نیستند برای ارائه مشخصات بیومتریک خود به یک مرکز پردازش مراجعه کنند.

این امر پس‌ از آن صورت می‌گیرد که نیکولا استورجن، نخست وزیر اسکاتلند و رهبران احزاب مخالف، نامه‌ای به بوریس جانسون نوشتند و مجدداً از دولت بریتانیا خواستند که شرایط ویزا را برای اوکراینی‌هایی که از درگیری فرار می‌کنند، لغو کند.

 استورجن گفت فقدان شفافیت از سوی دولت بریتانیا و فرآیندهای پیچیده صدور ویزا مانع از پذیرش پناه‌جویان از اوکراین به اسکاتلند شده است.

بیشتر از جهان