محرومیت مشروط برای تنیس‌باز آلمانی

زورف در جریان رقابت‌های دونفره، پس از شکست و حذف در مرحله یک‌هشتم نهایی، راکتش را به صندلی داور کوبید

زورف چند روز پس از این موضوع، با انتشار پیامی در اینستاگرام، از تمامی هواداران تنیس و طرفدارانش عذرخواهی کرد - Marcos DOMINGUEZ / AFP

الکساندر زورف آلمانی، مرد شماره ۳ تنیس جهان که هفته گذشته در رقابت‌های تنیس ۵۰۰ امتیازی آکاپولکو مکزیک حاشیه‌ساز شد، با محرومیت مشروط مواجه شده است.

زورف در جریان رقابت‌های دونفره، پس از شکست و حذف در مرحله یک‌هشتم نهایی، درحالی که از تصمیم‌های داور صندلی رقابت‌ها بسیار عصبانی بود، راکتش را به صندلی او کوبید و آن را شکست و با بر زبان راندن الفاظ رکیک تعجب تماشاگران حاضر در محل برگزاری رقابت‌ها را برانگیخت. علی نیلی، سرداور اصلی و ایرانی رقابت‌ها، پس از برگزاری جلسه‌ای، به اخراج این تنیس‌باز نامدار از رقابت‌های آکاپولکو حکم داد و اتحادیه تنیس‌بازان حرفه‌ای هم او را ۴۰ هزار دلار جریمه نقدی کرد؛ اما جریمه‌ها به همین‌جا ختم نشد و او که سال ۲۰۲۱ قهرمان این رقابت‌ها شده بود، تمام امتیاز‌های قهرمانی کسب‌شده در رقابت‌های مکزیک را از دست داد.

زورف چند روز پس از این موضوع، با انتشار پیامی در اینستاگرام، از تمامی هواداران تنیس و طرفدارانش عذرخواهی کرد. او در  سال ۲۰۲۱ نیز در پی ادعای دوست‌دختر سابقش، به ضرب‌و‌شتم او متهم شده بود ولی به دلیل فقدان شواهد کافی، در این پرونده تبرئه شد؛ اما این اتفاق جدید در زمین باعث شد تا اتحادیه تنیس‌بازان حرفه‌ای تصمیمی جدی‌تر در این زمینه اتخاذ کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در جدیدترین بیانیه این اتحادیه، زورف آلمانی می‌تواند فعلا در رقابت‌های حرفه‌ای تنیس حضور داشته باشد اما محرومیتی یک ساله و مشروط برای او در نظر گرفته شده است. بر اساس این بیانیه، در صورت مشاهده هر گونه خشونت فیزیکی و کلامی و رفتار غیرورزشی، زورف به مدت هشت هفته از شرکت در تمامی مسابقات تنیس محروم خواهد شد و باید جریمه‌ای ۲۵ هزار دلاری پرداخت کند.

آن‌ها در این بیانیه مشخصا به عامدانه بودن رفتار این تنیس‌باز آلمانی اشاره کردند که با خیره شدن به داور اصلی رقابت‌ها و چهار بار کوبیدن راکت به صندلی او و استفاده از کلمات رکیک، رفتاری غیرورزشی از خود به نمایش گذاشت.

او هفته گذشته در رقابت‌های دور مقدماتی مسابقات جام دیویس برای تیم ملی آلمان بازی کرد و موفق شد همراه این تیم به دیدار نهایی رقابت‌ها صعود کند. هفته آینده او در رقابت‌های تنیس مسترز ایندیان ولز در کشور آمریکا حاضر خواهد بود و به دلیل غیبت جوکوویچ، مرد شماره ۲ تنیس جهان، در این مسابقات، شانس دوم قهرمانی به حساب می‌آید.

بیشتر از تنيس