صدراعظم آلمان در گفت‌وگوی تلفنی با پوتین: حمله به اوکراین را متوقف کنید

اولاف شولتس از رئیس جمهوری روسیه خواست برای دسترسی به مناطق در حال مناقشه با اهداف بشردوستانه مجوز بدهد

اولاف شولتس(چپ)، صدراعظم آلمان، و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه-  JOHANNA GERON, Sergei GUNEYEV / POOL / Sputnik / AFP

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، در گفت‌و‌گوی تلفنی با اولاف شولتس، صدراعظم آلمان، گفت که روسیه آماده مذاکره با اوکراین است.

تاکنون دو دور مذاکره بین هیئت‌های مذاکره‌کننده اوکراینی و روسیه برگزار شده و قرار است دور سوم تا چند روز آینده برگزار شود. دور اول این مذاکرات که دوشنبه گذشته برگزار شد، بدون نتیجه پایان یافت؛ اما دو طرف روز پنجشنبه و در دور دوم مذاکرات، برای ایجاد کریدور بشردوستانه برای تخلیه غیرنظامیان از اوکراین به توافق رسیدند.

به گزارش خبرگزاری روسی اینترفکس، پوتین در گفت‌و‌گو با اولاف شولتس ابراز امیدواری کرد که کی‌یف در دور بعدی مذاکرات موضع سازنده‌ای اتخاذ کند؛ اما در عین حال از اوکراین خواست تمام خواسته‌های روسیه را بپذیرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

صدراعظم آلمان هم از پوتین خواست حمله به اوکراین را متوقف کند و برای دسترسی به مناطق در حال مناقشه با اهداف بشردوستانه مجوز بدهد.

دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد روز جمعه کشته شدن ۳۳۱ غیرنظامی و زخمی شدن ۶۷۵ غیرنظامی دیگر در اوکراین از زمان آغاز تهاجم نظامی روسیه به این کشور در ۲۴ فوریه را تایید کرد و گفت که آمار واقعی احتمالا بسیار بالاتر است.

بنابر اعلام این نهاد بین‌المللی، این آمار تا پیش از نیمه شب پنجشنبه ۲۴۹ تن بود که در این مدت، به‌ میزان زیادی افزایش یافت. از ۳۳۱ غیرنظامی که مرگ آن‌ها تایید شد، ۱۹ تن کودک‌اند.

بیشتر قربانیان بر اثر بمباران یا حملات هوایی موشکی جان خود را از دست داده‌اند.‎

بیشتر از جهان