هشدار مکرون به پوتین درباره جنگ اوکراین: «خطای بزرگی» مرتکب شده‌ای

به گفته رئیس جمهور فرانسه این دروغ است که بگوییم حمله روسیه به اوکراین مبارزه با نازیسم است

رئیس‌جمهوری فرانسه در پاسخ به پوتین گفته است که چنین رویکردی «برای کشورت هزینه سنگینی به دنبال دارد و کشور تو را به انزوا می‌کشاند- AFP

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه، روز پنجشنبه به ولادیمیر پوتین، همتای روس خود، گفت که او در اوکراین «خطای بزرگی» مرتکب شده است و در مورد اوکراین خود را «فریب» می‌دهد و ادامه این روند در بلندمدت، هزینه‌های سنگینی به روسیه تحمیل خواهد کرد.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام فرانسوی که هویت او را مشخص نکرده است، گزارش داد که پوتین در این گفت‌وگوی تلفنی که خود ترتیب داده بود، بار دیگر بر عزمش برای خلع سلاح و خنثی‌سازی اوکراین، چه از طریق دیپلماتیک و چه نظامی، تاکید کرد.

به گفته این مقام دولت فرانسه، «در صحبت‌های ولادیمیر پوتین چیزی نبود که بتواند به ما اطمینان بدهد» و رئیس‌جمهوری روسیه دوباره همان روایت خود را که می‌گوید به دنبال «نازیسم زدایی» در اوکراین است، تکرار کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بر اساس این گزارش، رئیس‌جمهوری فرانسه در پاسخ به پوتین گفته است که «تو خودت را فریب می‌دهی» و چنین رویکردی «برای کشورت هزینه سنگینی به دنبال دارد و کشور تو را به انزوا می‌کشاند و تضعیف می‌کند و مدت طولانی تحت تحریم قرار می‌دهد».

امانوئل مکرون روز چهارشنبه در یک نطق تلویزیونی گفت که ولادیمیر پوتین به‌تنهایی جنگ را برگزیده و این دروغ است که بگوییم این جنگ مبارزه با نازیسم است. او افزود که شرایط اوکراین در روزهای پیش رو احتمالا به طرز فزاینده‌ای دشوارتر خواهد شد.

رئیس‌جمهوری فرانسه در عین حال تاکید کرد که ارتباط با همتای روس خود را حفظ خواهد کرد.

بیشتر از جهان