اوکراین خواهان دریافت کمک مالی با داج‌کوین شده است

اوکراین تاکنون بیش از ۳۳ میلیون دلار بیت‌کوین و دیگر پول‌های دیجیتالی دریافت کرده است

به‌ دنبال تهاجم روسیه به اوکراین، معاون نخست‌وزیر این کشور اروپای شرقی خواهان آن شد که رمزارز «داج‌کوین» بخشی از تلاش برای جلب اعانه مالی به اوکراین باشد.

میخائیلو فدورف که وزیر تحولات دیجیتالی اوکراین نیز است گفت که این صندوق اعانات به «پیروزی اوکراین و نیز حمایت از غیرنظامیان» کمک خواهد کرد. 

اوکراین از آغاز برنامه جلب اعانه به این کشور در آخر هفته‌ای که گذشت تاکنون بیش از ۳۳ میلیون دلار بیت‌کوین و دیگر پول‌های دیجیتالی دریافت کرده است.

آقای فدورف در توییتی در روز چهارشنبه گفت: «ارزش برابری داج‌کوین از روبل روسیه بالا زده است.»

«ما دریافت اعانه به‌صورت میم کوین را آغاز کرده‌ایم. اکنون حتی میم می‌تواند از ارتش ما حمایت کند و جان [مردم] را از مهاجمان روس نجات دهد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این سیاستمدار همچنین از بیلی مارکوس، یکی از بنیان‌گذاران داج‌کوین و ایلان ماسک حامی برجسته این رمز ارز خواست به «والت» رسمی $DOGE اوکراین کمک کنند.

آقای مارکوس یکی از ده‌ها فردی بود که پرداخت اعانه با داج‌کوین را تایید کردند. تنها چند ساعت پس از این درخواست بیش از ۳۰۰ مورد اعانه با بلاک چین داج کوین به مبلغ بیش از ۳۵ هزار دلار به اوکراین پرداخت شد.

آقای مارکوس نوشت: «مردم [صاحبان] داج‌کوین معمولا ثروتمند نیستند و خود داج‌کوین عموما در تراکنش‌های کوچک استفاده می‌شود اما ما گروهی انسان احساساتی و مهربان هستیم.»

«کسانی که می‌خواهند کمک کنند، آنچه می‌توانند خواهند داد – امیدوارم کشور التیام یابد و پس از این‌ قدرتمندتر شود.»

اوکراین همچنین برای بخشی از تلاش برای جلب اعانه، دریافت «ایردراپ» [دریافت رایگان توکن] رمزارز را در روز پنجشنبه برنامه‌ریزی کرد. این اقدام عمدتا برای دریافت توکن‌های رایگان رمزارز به شرکت‌کنندگان در آن صورت می‌گیرد.

حساب کاربری رسمی توییتر اوکراین روز چهارشنبه گفت: «توزیع رایگان تایید شد. اسنپ شات [خدمات رای‌گیری غیرمتمرکز برای جامعه رمزارز] از فردا سوم مارس ساعت ۶ بعدازظهر به وقت کی‌یف (ساعت ایالات متحده/گرینویچ + ۲ ساعت) گرفته می‌شود. پاداش برای دنبال کردن.»

جزئیات دیگری در این مورد ارائه نشده و ایندیپندنت برای کسب اطلاعات بیشتر با وزارت تحولات دیجیتالی تماس گرفته است.

 

© The Independent

بیشتر از جهان