ارتش اوکراین ۵ میلیون دلار کمک به صورت بیت‌کوین دریافت کرد

این کمک برای تهیه تدارکات و تجهیزاتی مانند پهپادها و دوربین‌های گرمایی اهدا شده است

سربازان ارتش اوکراین در شهر کوچکی در منطقه دونتسک - ANATOLII STEPANOV / AFP

بیش از ۵ میلیون دلار به صورت بیت کوین برای حمایت از نیروهای مسلح اوکراین از زمان حمله روسیه به این کشور جمع‌آوری شده است.


به گفته الیپتیک (Elliptic)، شرکت تجزیه‌وتحلیل بلاک چِین، کیف پول ارزهای دیجیتال بنیاد کام بک الایو (Come Back Alive) مستقر در کی‌یف تا عصر جمعه ۱۳۰ بیت کوین به ارزش حدود ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار و درمجموع بیش از دو هزار و ۲۰۰ کمک مالی دریافت کرده است.


این شرکت در سال ۲۰۱۴ تاسیس شد و نام خود را از عبارتی گرفت که بنیان‌گذارش، ویتالی دینهگا، متخصص فناوری اطلاعات آن را روی جلیقه‌های ضدگلوله ارسالی برای سربازان در حال جنگ با روسیه و نیروهای جدایی‌طلب در شرق اوکراین درج کرده بود.
این سازمان برای تهیه تدارکات و تجهیزاتی مانند پهپادها و دوربین‌های حرارتی اقدام به جمع‌آوری کمک‌های مالی کرد.


این بنیاد از سال ۲۰۱۸ (۱۳۹۶) اقدام به پذیرش بیت کوین کرد، اما به گفته ناظران اکثر رمز‌ ارزهایی که اکنون در اختیار دارند طی چند روز گذشته به این حساب واریز شده است.
تام رابینسون، محقق ارشد الیپتیک که ابزارهای تجزیه‌وتحلیل بلاک چین را به بانک‌ها و دیگر پلتفرم‌های ارزهای دیجیتال می‌فروشد، گفت: «رمز ارزها به‌طور فزاینده‌ای برای تامین دسته‌جمعی نیاز مالی جنگ و با تایید ضمنی دولت‌ها استفاده می‌شوند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)


پاترئون (Patreon)، شرکتی خصوصی که فقط برای مشترکان محتوا منتشر می‌کند، صفحه جمع‌آوری کمک این  گروه را روز پنجشنبه (۵ اسفند) پس از شروع تهاجم به حالت تعلیق درآورد و صدها هزار دلار را به اهداکنندگان برگرداند.
پیترون در بیانیه‌ای گفت خرید تجهیزات نظامی با استفاده از این سایت ممنوع است.
سخنگوی این شرکت در بیانیه‌ای گفت: «پیترون به هیچ کارزار درگیر خشونت یا ویژه خرید تجهیزات نظامی با هر آرمانی که باشد اجازه فعالیت نمی‌دهد.»
«ما داریم چگونگی استفاده از وجوه در این صفحه اهدا را بررسی می‌کنیم. کارزار موردبحث را در حین تحقیق به حالت تعلیق درآورده‌ایم.»
درنهایت اگر صفحه‌ای حذف شود، سیاست ما این است که وجوه باقی‌مانده را برای سازنده صفحه ارسال کنیم یا به اهداکنندگان برگردانیم.»

 

© The Independent

بیشتر از جهان