اوکراین ۱۳ میلیون دلار کمک به صورت رمزارز دریافت کرد

پس از توییت معاون نخست‌وزیر اوکراین مبنی بر درخواست اهدای ارز دیجیتال، دارندگان رمزارزها از ‏فراخوان این کشور حمایت کردند

داده‌های شرکت تحلیل بلاک‌چین «الیپتیک» (Elliptic) در روز دوشنبه نشان داد که دولت اوکراین پس از انتشار درخواست‌هایی در رسانه‌های اجتماعی برای اهدای بیت‌کوین و سایر توکن‌های دیجیتال، تا کنون کمک‌هایی به صورت رمزارز دیجیتالی به ارزش تقریبی ۱۳ میلیون دلار دریافت کرده است.

به گزارش رویترز، حساب رسمی توییتر دولت اوکراین روز شنبه، پس از تهاجم روسیه به آن کشور، درخواست اهدای رمزارزهای دیجیتال را مطرح کرد و آدرس کیف پول‌های دیجیتالی و توکن‌ها از جمله اتریوم و بیت کوین را منتشر کرد.

میخائیل فدوروف، معاون نخست‌وزیر اوکراین، که وزیر تحول دیجیتال آن کشور نیز است، در توییتر نوشت: «در کنار مردم اوکراین بایستید. اکنون کمک‌های ارزی دیجیتال شما را می‌پذیریم.»

درخواست اوکراین برای اهدای مستقیم کمک به صورت رمزارز دیجیتال به آن کشور از جمله اولین موارد چنین درخواست‌هایی در حوزه رمزارزها است. وزارت تحول دیجیتال کشور اوکراین با تایید صحت توییت‌ها مبنی بر اهدای کمک مالی به آن کشور افزود: «چگونه از این پول استفاده خواهیم کرد؟ تا حد امکان سربازان روسی را نابود می‌کنیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شرکت الیپتیک که جابه‌جایی رمزارزهای دیجیتال و تراکنش‌های رمزنگاری شده را ردیابی می‌کند، اعلام کرد که پس از این درخواست، تا ساعت ۸:۵۰ روز دوشنبه به وقت گرینویچ، ارزشی معادل ۱۲.۸ میلیون دلار از تقریبا ۱۷ هزار و ۳۰۰ کمک‌کننده مالی به آدرس‌های کیف پول‌های رمزنگاری شده اوکراین واریز شده است.

این شرکت همچنین خبر داد که از زمان آغاز تهاجم روسیه به اوکراین در روز پنجشنبه، کمک‌های ارزی دیجیتال به گروه‌های داوطلب و هکرهای اوکراینی نیز افزایش یافته است.

کمک‌های مالی به این گروه‌ها، که برخی از آن‌ها تجهیزات لازم را برای نیروهای دولتی فراهم کرده‌اند، از ماه ژانویه شروع به رشد کرد، یعنی از زمانی که روسیه نیروهای خود را در نزدیکی مرز اوکراین جمع کرده بود.

رمزارزهای دیجیتال را می‌توان بدون هیچ محدودیتی از یک فرد به فرد دیگر ارسال کرد. اگر دو فرد یا سازمان بخواهند با یکدیگر معامله‌ای بکنند و نتوانند این کار را از طریق بانک‌ها انجام دهند، می‌توانند برای آن از رمزارزهایی مانند بیت‌کوین استفاده کنند.

السالوادور اولین کشور جهان بود که بیت‌کوین را به‌عنوان پول رسمی پذیرفت. یک روز پس از اجرایی شدن قانون بیت‌کوین در السالوادور در روز ۷ سپتامبر، اوکراین نیز با هدف باز کردن بازار رمزارزها برای مشاغل و سرمایه‌گذاران تا سال آینده، پیش‌نویس قانونی را برای به رسمیت شناختن رمزارزها تصویب کرد و حالا قانون جدید مالی به کمک این کشور آمده است.

بیشتر از جهان