تقدیر امارات از تلاش‌های انسان‌دوستانه پادشاه اردن و ملکه رانیا

پاپ فرانسیس و امام اعظم الازهر این زوج را الگوی برادری و همزیستی خواندند

پادشاه و ملکه اردن در ابوظبی جایزه زاید ۲۰۲۲ را برای برادری انسانی دریافت کردند-twitter.com/RHCJO

ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن و همسرش ملکه رانیا، روز شنبه، ۲۶ فوریه در مراسمی در بنای یادبود بنیان‌گذاران در پایتخت امارات، جایزه زاید ۲۰۲۲ را برای «برادری انسانی» دریافت کردند.

 این جایزه که طی مراسمی در ابوظبی با حضور شیخ عبدالله بن زاید، وزیر امور خارجه و همکاری بین‌الملل امارات و ایمن الصفدی، همتای اردنی وی برگزار شد، «به پاس قدردانی از تلاش‌های آن‌ها برای ارتقای برادری انسانی، احترام متقابل و همزیستی مسالمت‌آمیز» به پادشاه و ملکه اردن اعطا شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 شیخ احمد الطیب، امام اعظم الازهر، در پیام ویدئویی ضبط شده‌ای که در این مراسم پخش شد، به پادشاه و ملکه اردن تبریک گفت و آن دو را الگوی برادری و همزیستی دانست.

 پاپ فرانسیس نیز در پیام ضبط شده جداگانه‌ای از «تعهد آن‌ها به ترویج ارزش‌های همزیستی و گفتگو بین سنت‌های مذهبی مختلف» در مبارزه با تبعیض و توانمندسازی زنان و جوانان قدردانی کرد.

 این جایزه که همچنین به سازمان بشردوستانه FOKAL هائیتی نیز اهدا شد، توسط کمیته عالی برادری انسانی، یک کمیته بین‌المللی مستقل برای ترویج ارزش‌های برادری انسانی در جوامع در سراسر جهان، در راستای سند برادری انسانی که توسط امام اعظم الازهر و پاپ فرانسیس در ابوظبی در سال ۲۰۱۹ امضا شد، سازمان‌دهی شده است.

بیشتر از زندگی