دیدار بانوی اول ایالات متحده و ملکه اردن در کاخ سفید

ملکه رانیا تابستان ۲۰۱۸ نیز در کاخ سفید مهمان ملانیا ترامپ بانوی اول سابق بود

ملکه رانیا و پادشاه اردن ماه گذشته ۲۸مین سالگرد ازدواج خود را جشن گرفتند-YOUSEF ALLAN / JORDANIAN ROYAL PALACE / AFP

 بانوی اول ایالات‌متحده و ملکه اردن در کاخ سفید با هم دیدار کردند.

دیدار این دو در حاشیه دیدار همسرانشان، عبدالله دوم پادشاه اردن و جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا در کاخ سفید انجام شد.

پادشاه اردن به همراه همسر فلسطینی تبارش، ملکه رانیا، اولین رهبر عرب بود برای دیدار با جو بایدن رئیس‌جمهور ایالات‌متحده رفت. ولیعهد، شاهزاده حسین، وارث تاج‌وتخت اردن نیز با آن‌ها در این سفر همراه بود.

زمانی که دو رهبر سیاسی در دفتر بیضی سرگرم صحبت بودند، دکتر جیل بایدن میزبان ملکه رانیا برای صرف چای در «اتاق زرد» بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ملکه رانیا درباره این دیدار در حساب اینستاگرام خود نوشت: «دیدار با بانوی اول، خانم دکتر جیل بایدن، در کاخ سفید بسیار دل‌نشین بود. دیدن اشتیاق، گرما و عطوفت او بسیار لذت‌بخش است!»

 اطلاعاتی درباره جزئیات گفتگوی آن‌ها منتشرنشده است؛ اما با توجه به سابقه هر دوی آنها در فعالیت‌های آموزشی و حوزه زنان و کودکان، احتمالاً موضوعات مشترک فراوانی برای صحبت پیداکرده‌اند.

ملکه رانیا تابستان ۲۰۱۸ نیز در کاخ سفید مهمان ملانیا ترامپ بانوی اول سابق بود. او در میان زنان دنیای خوش‌پوشی عرب یکی از الگوهای انتخاب‌های برجسته است. درعین‌حال که چشمی به هفته‌های مد اروپایی دارد اما همواره از طراحان عرب در منطقه نیز حمایت کرده است. او بارها از طرح‌های Azzi & Osta لبنانی، ژرژ چاکرا، حسین بازازا و رالف مصری در پوشش و جواهرات خود استفاده کرده است.

ملکه رانیا و پادشاه اردن ماه گذشته ۲۸ مین سالگرد ازدواج خود را جشن گرفتند. آشنایی آن‌ها که در ژانویه ۱۹۹۳ در یک مراسم شام اتفاق افتاد، به‌سرعت به عشق و ازدواج ختم شد. این زوج چهار فرزند دارند.

بیشتر از زندگی