لیورپول با شکست چلسی قهرمان جام اتحادیه شد

تیم چلسی برای قهرمانی در این رقابت‌ها بسیار امیدوار بود چرا که چند هفته پیش موفق شد قهرمانی جام باشگاه‌های جهان را کسب کند

لیورپول با کسب قهرمانی در رقابت‌های جام اتحادیه موفق شد به نهمین قهرمانی خود در این رقابت‌ها برسد - Glyn KIRK / AFP

در دیدار پایانی رقابت‌های جام اتحادیه انگلستان که در ورزشگاه ومبلی لندن برگزار شد، لیورپول موفق شد در یک بازی سخت و نفس‌گیر تیم فوتبال چلسی را در ضربات پنالتی مغلوب کند و برای نهمین بار، جام قهرمانی این رقابت‌ها را به دست آورد.

تیم چلسی برای قهرمانی در این رقابت‌ها بسیار امیدوار بود چرا که چند هفته پیش موفق شد قهرمانی جام باشگاه‌های جهان را کسب کند و شاگردان توخل تصمیم داشتند دومین جام قهرمانی سال ۲۰۲۲ را هم به خانه ببرند. توخل که از زمان حضورش در چلسی هنوز در لیگ برتر انگلستان هیچ مقامی به دست نیاورده است، به قهرمانی در این رقابت‌ها بسیار امید بسته بود.

آبی‌های لندن در حالی پا به این مسابقه گذاشتند که باشگاه چلسی در این روزها به دلیل داشتن مالک روس و دوستی نزدیک رومن آبراموویچ با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، با حاشیه‌های بسیاری درگیر است؛ تا جایی که آبراموویچ یک روز قبل از دیدار پایانی، مجبور شد از مدیریت باشگاه کناره‌گیری کند و اداره امور را به بخش خیریه باشگاه واگذارد.

بازی در نیمه نخست بسیار نزدیک و پایاپای بود و هر دو تیم برای گلزنی موقعیت‌های فراوانی داشتند؛ اما بدون شک دروازه‌بان‌های دو تیم بهترین بازیکنان زمین در نیمه اول بودند که مانع از باز شدن دروازه تیمشان شدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نیمه دوم این بازی چیزی فراتر از فوتبال بود. توپ کمتر در وسط زمین دیده می‌شد و هر دو تیم بازی بی‌نظیری به نمایش گذاشتند. از موقعیت تک‌به‌تک صلاح برای لیورپول که از دست رفت تا در آفساید قرار گرفتن‌های چندین باره بازیکنان چلسی از جمله لوکاکو که در نیمه دوم به زمین آمده بود.

تساوی در ۹۰ دقیقه قانونی، بازی را به وقت‌ اضافه کشاند اما آنجا نیز نتیجه‌ای حاصل نشد و بازی به ضربات پنالتی کشید؛ اما اتفاق عجیب از دقایق پایانی وقت اضافه دوم رخ داد؛ جایی که به دستور توخل، کپا آریزابلاگا، دروازه‌بان دوم و گران‌قیمت چلسی، به جای مندی که رکن اصلی بسته ماندن دروازه آبی‌ها بود، برای مهار ضربات پنالتی وارد زمین شد.

ضربات پنالتی بدون اشتباه بازیکنان زده شد و دو تیم ۱۰ پنالتی اول را گل کردند و نوبت به دروازه‌بان‌ها رسید. ِکلِهر پنالتی خود برای لیورپول را گل  کرد و کپا که برای مهار پنالتی‌ها به زمین آمده بود، پشت این ضربه حساس قرار گرفت و با فرستادن توپ به آسمان، قهرمانی را به لیورپول تقدیم کرد؛ بدین ترتیب،‌ اشتباه مرگبار توخل جام را از دستان چلسی بیرون کشید.

توخل که شانس کسب نخستین جام در انگلستان را از دست داده بود، گفت: «فکر نمی‌کنم این منصفانه باشد که کپا را سرزنش کنیم این تصمیمی بود که من گرفتم و گاهی اوقات ممکن است اشتباه باشد و این قالب زندگی یک مربی فوتبال است. باید بپذیریم که لیورپول یکی از باکیفیت‌ترین تیم‌های حال حاضر جهان است و بازی کردن به این شیوه مقابل آن‌ها باعث افتخار من است.»

لیورپول با کسب قهرمانی در رقابت‌های جام اتحادیه موفق شد به نهمین قهرمانی خود در این رقابت‌ها برسد و بالاتر از منچسترسیتی، پرافتخارترین تیم این رقابت‌ها، قرار بگیرد.

بیشتر از فوتبال