لیگ برتر انگلستان: بُرد پردلهره یونایتد زیر بوران لیدز

بازی موش و گربه سیتی و لیورپول، هفته‌های پایانی فصل جاری را پرهیجان کرده است

شیاطین سرخ نیمه اول بازی را با تسلط کامل به آخر رساندند و دو گل از حریف پیش افتادند- PAUL ELLIS / AFP

منچستر یونایتد روز یکشنبه در یک بازی الاکلنگی در برابر تیم قعرنشین لیدز به پیروزی پرارزشی دست یافت تا جای خود را در مکان چهارم لیگ برتر انگلستان تا اندازه‌ای محکم‌تر کند.

از آخرین بازی دو تیم در ورزشگاه خانگی لیدز، بیش از هجده سال می‌گذشت، و آنچه به دشواری بازی می‌افزود، بوران و رگبار سیل‌آسا در استادیوم «ایلن رود» بود.

شیاطین سرخ نیمه اول بازی را با تسلط کامل به آخر رساندند و دو گل از حریف پیش افتادند. هری مک‌گوایر، سانتر لوک شا را با ضربه سر وارد دروازه لیدز کرد، و برونو فرناندز عین این حرکت را روی سانتر جیدن سانچو تکرار کرد.

اما در نیمه دوم لیدز جان گرفت و هر دو گل یونایتد را جبران کرد. سانتر رودریگو در دقیقه ۵۳ دور از دستان داود دِخیا وارد دروازه منچستر شد، و بعد رافینیا که از روی نیمکت ذخیره‌ها به زمین آمده بود، بازی را مساوی کرد و طرفداران لیدز ورزشگاه را روی سرشان گذاشتند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رالف رانگنیک، مربی یونایتد، فورا دست به کار تعویض شد، و تعویض‌هایش نتیجه هم داد. فِرِد و النگا بیست دقیقه پیش از پایان بازی، نتیجه را با برتری دو گل به سود منچستر یونایتد تغییر دادند.

شاگردان رانگنیک با این پیروزی به تحکیم جایگاه چهارمی خود امیدوار شدند.

در بازی دیگر یکشنبه، وولوز که جان تازه‌ای گرفته است در زمین خود لسترسیتی را با دو گل بدرقه کرد.

روز شنبه، تاتنهام در خارج از خانه میهمان تیم صدرنشین رقابت‌ها، منچسترسیتی بود، که درنهایت موفق شد با درخشش مهاجم خود هری کین، ۳ بر ۲ به پیروزی برسد.

 این نتیجه بیشتر به سود لیورپولی‌ها شد. لیورپول در بازی این هفته ۳ بر ۱ از سد نوریچ گذشت و حالا فقط ۶ امتیاز با صدر جدول فاصله دارد. این در حالی است که لیورپول نسبت به سیتی یک بازی کمتر کرده است و در صورت پیروزی در آن بازی، اختلاف آن‌ها با صدر جدول فقط به سه امتیاز خواهد رسید. به نظر می‌رسد امید قهرمانی برای لیورپول و یورگن کلوپ بیشتر شده است.

این برد برای تاتنهام نیز بسیار حائز اهمیت بود، زیرا دوباره آن‌ها را در رویارویی برای به دست آوردن رتبه چهارم جدول و کسب سهمیه لیگ قهرمانان فصل بعد قرار داد.

تاتنهام با این پیروزی ۳۹ امتیازی شد و حالا با تیم چهارم جدول، یعنی منچستریونایتد، فقط ۴ امتیاز فاصله دارد، و در صورت لغزش احتمالی هر یک از تیم‌های بالاتر، می‌تواند جایگاه آن‌ها را در هفته‌های آینده تصاحب کند.

بیشتر از فوتبال