ساخت پارک آبی دوستدار طبیعت در عربستان سعودی

برخی از وسایل این پارک در مقایسه با سایر پارک‌های آبی، ۷۵ درصد کمتر آب مصرف خواهند کرد

عربستان سعودی برای ساخت بزرگترین پارک آبی منطقه قراردادی ۷۵۰ میلیون دلاری منعقد می‌کند-Qiddiya

شرکت سرمایه‌گذاری القدیه، توسعه‌دهنده مقصد تفریحی چند میلیارد دلاری در ریاض، برای ساخت اولین پارک آبی عربستان سعودی و بزرگ‌ترین پارک آبی در منطقه، قراردادی به ارزش ۲.۸ میلیارد ریال سعودی (۷۵۰ میلیون دلار) منعقد کرد.

این پارک در زمینی به مساحت ۲۲.۵ هکتار واقع شده است و ۲۲ جاذبه و وسیله سواری خواهد داشت که در میان آن‌ها، ۹ مورد از اولین‌های جهان خواهند بود. این پارک به ۹ منطقه تقسیم می‌شود که از حیواناتی که در مناطق اطراف قدیه زندگی می‌کنند، الهام گرفته شده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این شرکت اعلام کرد این پارک که میزبان مسابقات ورزشی آبی نیز خواهد بود، برای به حداقل رساندن مصرف آب از طریق بازیافت و فناوری هوشمند در راستای اهداف پایداری انرژی شرکت طراحی شده است.

برخی از این وسایل سواری به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در مقایسه با سایر پارک‌های آبی، ۷۵ درصد کمتر آب مصرف کنند. این پارک آب باران را می‌گیرد و پس از تصفیه، از آن برای آبیاری استفاده خواهد کرد.

صندوق سرمایه‌گذاری عمومی و دولت پادشاهی پروژه قدیه را که شامل پارک شش پرچم (Six Flags) و سایر فعالیت‌های سرگرم‌کننده است، تامین مالی می‌کند. برای این پروژه یک زمین گلف و یک مجموعه هنری نیز در نظر گرفته خواهد شد.

قدیه در زمینی به مساحت ۳۳۴ کیلومترمربع ساخته می‌شود. در دسامبر ۲۰۲۱، شرکت سرمایه‌گذاری قدیه پس از انعقاد قراردادی به ارزش ۳.۷ میلیارد ریال عربستان (۹۹۱ میلیون دلار)، ساخت پارک شش پرچم را آغاز کرد.

قدیه که در حومه ریاض ساخته می‌شود، یکی از چندین پروژه بزرگی است که به عنوان بخشی از برنامه چشم‌انداز ۲۰۳۰ عربستان سعودی توسعه می‌یابد؛ طرحی کلی برای بازسازی اقتصاد پادشاهی و کاهش وابستگی آن به درآمدهای هیدروکربنی (نفتی).

بیشتر از سفر