بزرگ‌ترین زیبابین جهان در ریاض بر پا شد

کاری که زیبابین ها انجام می‌دهند غوطه‌ور کردن ذهن در یک دنیای بسیار عجیب و درخشان است‌

گردشگران و ساکنان ریاض در عربستان سعودی می‌توانند از وارد شدن به بزرگ‌ترین زیبابین (کالیدوسکوپ) جهان لذت ببرند.

ممکن است شما هم در دوران مدرسه یک زیبابین به‌عنوان کاردستی علمی ساخته باشید. طرز کار زیبابین ساخته‌شده در ریاض شبیه همان استوانه با سه ضلع آینه‌ای است که دانش آموزان در دبستان می‌سازند اما به‌جای آنکه به داخل آن نگاه کنید می‌توانید وارد فضای ۴۰ متری آن شده و در میان موجی از تصاویر قدم بزنید.

زیبابین ها ساخته‌شده از یک سری سطوح بازتابنده هستند که همگی در یک زاویه خاص کج شده‌اند تا الگوهای متقارن را تکرار کنند. این تکرار باعث ایجاد توهم تکرار بی‌نهایت می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کاری که زیبابین ها انجام می‌دهند غوطه‌ور کردن ذهن در یک دنیای بسیار عجیب و درخشان است‌ که هم مایه سرگرمی است و هم اسباب الهام هنرمندان.

 شرکت معماری Stufish که متخصص در طراحی صحنه و برگزاری کنسرت‌هایی با جلوه‌های ویژه خیره‌کننده و منحصربه‌فرد است، این زیبابین را به مناسبت همایش فناوری LEAP ۲۰۲۲ در ریاض بر پا کرد.

سازه اصلی زیبابین به ارتفاع شش، عرض چهار و طول ۴۰ متر بنا شده است و یک تجربه هیجان‌انگیز را برای بازدیدکننده رقم می‌زند.

 زیبابین ریاض با کاشی‌های LED و نوع خاصی از سطح براق ساخته‌شده است. این کاشی‌ها که کف و انتهای تونل را می‌پوشانند، تصاویری از مناظر سراسر شبه جزیره عربستان را نشان می‌دهند. سپس تصاویر آسمان، ستارگان و دریا با تصویر منعکس شده افراد در داخل کالیدوسکوپ ترکیب می‌شود.

شرکت سازنده می‌گوید کل تجهیزات نمایشی این سازه «از کاشی‌های LED و فویل آینه ساخته‌شده است و وزن آن تنها ۱۵ کیلوگرم است.»

بیشتر از سفر