یک مقام بحرینی از فعالیت موساد در آن کشور خبر داد

«همکاری امنیتی و اطلاعاتی بخشی از مشارکت مستمر میان بحرین و اسرائیل است و ادامه خواهد داشت»

عبدالله بن‌احمد آل‌خلیفه (سمت چپ) در میزگردی همراه بنی‌گانتز و انور قرقاش در کنفرانس امنیتی مونیخ صحبت می‌کرد- securityconference.org

شیخ عبدالله بن‌احمد آل‌خلیفه، معاون سیاسی وزارت امور خارجه بحرین، از فعالیت موساد، سازمان اطلاعات و عملیات ویژه اسرائیل، در بحرین خبر داد.

عبدالله بن‌احمد آل‌خلیفه روز یکشنبه، اول اسفندماه، در میزگردی در کنفرانس امنیتی مونیخ، گفت: «بین بحرین و اسرائیل همکاری اطلاعاتی وجود دارد. موساد در بحرین و منطقه حضور دارد.» 

او افزود: «اگر این همکاری امنیتی بین بحرین و اسرائیل به معنای ایجاد ثبات و امنیت بیشتر باشد، اگر به معنای نجات جان غیرنظامیان بیگناه باشد، باید برقرار باشد.»

معاون وزارت امور خارجه بحرین در این میزگرد که در رابطه با پیمان‌های ابراهیم برگزار شده بود، در کنار بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل، و انور قرقاش، وزیر دولت امارات متحده عربی در امور خارجه، صحبت می‌کرد.

او همچنین به دیدار سران موساد از بحرین اشاره کرد و گفت: «رئیس موساد در بحرین مورد استقبال همتای خود قرار گرفت، بنابراین ما معتقدیم همکاری امنیتی، همکاری اطلاعاتی بخشی از مشارکت مستمر میان بحرین و اسرائیل است و ادامه خواهد داشت.»

خبرگزاری رسمی بحرین در مهرماه سال ۱۳۹۹ از نخستین سفر رئیس وقت موساد، یوسی کوهن، به منامه و گفت‌وگویش با همتای بحرینی درمورد مسائل مشترک امنیتی خبر داده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل، نیز ۱۴ بهمن‌ماه، در سفری از پیش اعلام‌نشده به منامه، پایتخت بحرین، با همتای بحرینی خود، یک تفاهم‌نامه امنیتی امضا کرد. بنابر اعلام وزارت دفاع اسرائیل، این تفاهم‌نامه «به پیشبرد همکاری‌های اطلاعاتی، برنامه‌ریزی برای رزمایش‌های مشترک و همکاری میان صنایع نظامی دو کشور کمک می‌کند». 

همچنین نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل، هفته گذشته در نخستین سفر رسمی خود به بحرین، اعلام کرد که «اسرائیل برای افزایش همکاری نظامی با دوستان خود در منطقه، به‌منظور تقویت امنیت و ثبات، تلاش می‌کند».  

در اوایل ماه جاری، نیروی دریایی اسرائیل نیز اعلام کرده بود که یک نماینده این نیرو برای نخستین‌بار به‌منظور حفظ ارتباط با ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا که پایگاه آن در بحرین قرار دارد، به‌طور دائم در آن کشور مستقر خواهد شد.

دو کشور بحرین و اسرائیل، از شهریورماه سال ۱۳۹۹(سپتامبر ۲۰۲۰) با امضای «پیمان ابراهیم» به میانجی‌گری ایالات متحده آمریکا، روابط کامل دیپلماتیک برقرار کردند. 

بیشتر از جهان