دولت بریتانیا همه محدودیت‌های مربوط به کرونا را لغو می‌کند

از ۲۴ فوریه، الزام قانونی برای قرنطینه شدن در صورت مثبت بودن آزمایش کووید برچیده می‌شود

بریتانیا، در پی لغو کردن همه مقررات همه‌گیری است زیرا آزادی‌های فردی را محدود می‌کند - JUSTIN TALLIS / AFP

به‌رغم هشدارهایی که طرح دولت بریتانیا مبنی بر همزیستی با کووید را زودهنگام می‌دانند و به خطر شیوع سویه‌های تازه‌ این بیماری اشاره می‌کنند، دولت این کشور می‌گوید بیش از هر کشور دیگری در اروپا آزمایش کووید انجام می‌دهد و اکنون باید هزینه‌ها را کاهش داد.

درست هم‌زمان با طرح هنگ‌کنگ برای ساختن واحدهای قرنطینه و پایبندی بسیاری از کشورهای اروپایی به فاصله‌گیری اجتماعی و مقررات واکسن، بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا، در پی لغو کردن همه مقررات همه‌گیری است که به گفته او آزادی‌های فردی را محدود می‌کند. نخست‌وزیر بریتانیا قصد دارد افزون بر لغو کردن مقررات مربوط به کرونا در این کشور، ارائه واکسن یادآوری را فقط به آسیب‌پذیرترین گروه‌ها محدود کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش رویترز، بوریس جانسون به پارلمان بریتانیا گفت: «محدودیت‌ها بار سنگینی بر دوش اقتصاد و جامعه و بهداشت روانی ما و فرصت‌های زندگی برای فرزندانمان گذاشته است و ضرورتی نیست این هزینه‌ها را همچنان بپردازیم. پس بیایید همزیستی با این ویروس را بیاموزیم و بدون محدود کردن آزادی‌هایمان، از خودمان و دیگران مراقبت کنیم.»

بوریس جانسون در ادامه گفت که از ۲۴ فوریه، الزام قانونی برای قرنطینه شدن در صورت مثبت بودن آزمایش کووید برچیده می‌شود، و از روز اول ماه آوریل، آزمایش‌های رایگان همگانی پایان می‌یابد.

با این حال، او تاکید کرد که پایش ویروس کرونا ادامه می‌یابد تا بتوان در صورت شیوع سویه‌های تازه، واکنش سریع نشان داد.

دولت‌های منطقه‌ای اسکاتلند، ولز، و ایرلند شمالی نیز مقررات ویژه خود را در مقابله با کووید-۱۹ اعمال می‌کنند، اما منابع مالی مورد نیاز آن‌ها برای آزمایش‌ها، به تصمیم دولت بریتانیا بستگی دارد.

بیشتر از جهان