مرزهای استرالیا پس از دو سال بازگشایی شد

بالای ۶۵ ساله‌های واکسینه شده با سینوفارم از نظر استرالیا واکسینه نشده به‌شمار می‌روند

از روز دوشنبه ۲۱ فوریه مرزهای استرالیا پس از ۷۰۴ روز به روی مسافران خارجی بازگشایی شد. آخرین مسافران خارجی در مارس ۲۰۲۰ آزادانه به استرالیا سفر کرده بودند. هرچند محدودیت‌ها در ماه‌های اخیر برای شهروندان و افراد مقیم استرالیا تا حدودی کاهش یافت، اما اتباع خارجی همچنان برای سفر به استرالیا با محدودیت‌های جدی مواجه بودند.

البته بازگشایی مرزها هنوز هم به معنی امکان ورود آزاد برای همه خارجی‌های دارای ویزای معتبر نیست و تنها مسافرانی که به طور کامل با واکسن‌های مورد تایید استرالیا در مقابل کووید-۱۹ واکسینه شده باشند می‌توانند به این کشور سفر کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در این بین شماری از مسافران ایرانی بالای ۶۵ سال که واکسن سینوفارم را دریافت کرده‌اند، همچنان نمی‌توانند وارد استرالیا شوند یا با محدودیت‌های سختگیرانه قرنطینه با هزینه شخصی مواجه خواهند بود.

این شامل گردشگران چینی بالای ۶۵ سال نیز خواهد بود. سفر نکردن چینی‌ها به استرالیا در دو سال همه‌گیری کرونا ۱۲ میلیارد دلار درآمد بخش گردشگری این کشور را کاهش داده است. استرالیا در سال ۲۰۱۹ پیش از همه‌گیری کرونا حدود ۱۰ میلیون گردشگر داشت و اکنون مقامات امیدوارند صنعت توریسم دوباره به یکی از منابع درآمد استرالیا تبدیل شود.

هرچند ایالت‌هایی مانند ویکتوریا و نیوساوث‌ولز اعلام کردند قصد دارند مدت قرنطینه را از دو هفته به هفت روز کاهش دهند، ایالت‌هایی مانند کویینزلند هنوز از اعمال قرنطینه ۱۴ روزه صرفنظر نکرده است. ایالت وسترن استرالیا هم از سوم مارس تنها مسافرانی که سه دوز واکسن شامل (دوز تقویتی) را دریافت کرده باشند، می‌پذیرد.

با این حال روز دوشنبه فرودگاه‌های استرالیا به شدت شلوغ بود و مسافرانی که در دو سال گذشته از عزیزان خود دور مانده بودند، یکی پس از دیگری وارد کشور شدند. تنها در روز دوشنبه ۵۰ پرواز بین‌المللی در استرالیا به زمین می‌نشیند.

بیشتر از جهان