زنان ترکیه برای کودکان افغان و سوری لباس زمستانی می‌بافند

نخستین بسته کمک‌های بشردوستانه ترکیه شامل ۷۵۰ تن مواد خوراکی، لباس زمستانی، و دارو هفتم فوریه وارد افغانستان شد

قرار است در پایان ماه جاری، ۲۵۰۰ کودک در افغانستان و سوریه لباس‌های گرم بافته شده این مادران ترک را دریافت کنند- dailysabah.com

حدود ۲۰۰ زن ترک در استان الازیغ در شرق ترکیه گردهم آمده‌اند تا برای کودکان نیازمند در افغانستان و سوریه لباس‌های گرم مانند دستکش، ژاکت، شال‌گردن، و جلیقه ببافند. این زنان با هدف حمایت از کودکانی که در افغانستان و سوریه در فصل زمستان دچار کمبود لباس گرم‌اند، در کمپینی شرکت کرده‌اند که بنیاد همیاری‌های بشری ترکیه (IHH) سازمان‌دهی کرده است.

روزنامه دیلی صباح ترکیه روز یکشنبه، یکم اسفند، گزارش داد که شماری از این زنان با حضور در یک کارگاه در مرکز شهر باسکیل، به این کمپین پیوسته‌اند، و شماری دیگر از زنان، به دلیل محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری کرونا، از خانه‌هایشان کار می‌کنند.

قرار است در پایان ماه جاری، ۲۵۰۰ کودک در افغانستان و سوریه لباس‌های گرم بافته شده این مادران ترک را دریافت کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ادانور اوزدمیر، مسئول بنیاد همیاری‌های بشری ترکیه، گفت: «آن‌ها پس از دیدن کودکانی که حتی جوراب برای پوشیدن ندارند و در فصل زمستان با دشواری زندگی می‌کنند، کمپین بافتن لباس زمستانی مادران ترک را به حمایت از کودکان راه انداختند.» اوزدمیر افزود: «ما خوشحالیم که می‌توانیم این لباس‌ها را برای بچه‌های افغانستان و سوریه بفرستیم. ما بی‌وقفه کار می‌کنیم تا به همه خانواده‌های نیازمند دسترسی پیدا کنیم.»

ادانور اوزدمیر اضافه کرد که تا کنون ۷۰۰ کودک در افغانستان و سوریه از لباس‌های گرم زمستانی بافته شده به دست مادران ترک برخوردار شده‌اند، و بسته دیگری از این لباس‌ها نیز به‌زودی برای این کودکان فرستاده خواهد شد.

بنیاد همیاری‌های بشری ترکیه از جمله سازمان‌های فعال در زمینه کمک‌رسانی به افغانستان است که در شش ماه اخیر و پس از سلطه طالبان بر افغانستان، فعالیتش را در آن کشور افزایش داده است.

این سازمان مددرسان، روز یکشنبه مقداری لوازم بهداشتی و دارو به بیمارستان «جنگلک»، که ویژه درمان معتادان مواد مخدر در شهر کابل است، کمک کرد. اواخر ژانویه، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، اعلام کرد که بسته بزرگی از کمک‌های بشردوستانه که سازمان‎‌های کمک‌رسان ترکیه و شهروندان آن کشور جمع‌آوری کرده‌اند، به مردم افغانستان فرستاده خواهد شد. اردوغان تصریح کرده بود که تلاش دولت ترکیه برای افزایش کمک‌های انسان‌دوستانه برای جلوگیری از وقوع فاجعه انسانی در افغانستان ادامه می‌یابد. نخستین بسته کمک‌های بشردوستانه ترکیه که شامل ۷۵۰ تن مواد خوراکی، لباس زمستانی، و دارو بود، روز هفتم فوریه با قطار وارد بندر تورغندی در غرب افغانستان شد. پیش از این، سازمان هماهنگی و همکاری ترکیه «تیکا» نیز در بخش‌های گوناگون افغانستان بسته‌های کمکی در میان خانواده‌های نیازمند توزیع کرده بود.

بیشتر از جهان