«شرکت آمریکایی نفت ایران را غیرقانونی مبادله کرد»

ایران ادعا می‌کند که به رغم تحریم‌های آمریکا، میلیاردها دلار نفت خام بیشتر از قبل می‌فروشد

به گزارش آسوشیتدپرس، ایران ادعا می‌کند که به رغم تحریم‌های آمریکا، میلیاردها دلار نفت خام بیشتر از قبل می‌فروشد- تجارت نیوز

یک گروه فعال علیه برنامه هسته‌ای ایران می‌گوید نفت‌کشی متعلق به یک شرکت مالی مستقر در لس‌آنجلس بر خلاف تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، به طور غیرقانونی نفت خام ایران را در دریا مبادله می‌کند.

به گزارش آسوشیتدپرس، گروه «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» روز سه‌شنبه در نامه‌ای به شرکت «اوکتری کپیتال منجمنت» که بیش از ۱۶۰ میلیون دلار دارایی دارد، این اتهام را مطرح کرد. این شرکت اعلام کرد که با بازرسان دولت فدرال آمریکا همکاری می‌کند.

در تصاویر ماهواره‌ای از داده‌های ردگیری کشتی‌رانی که آسوشیتدپرس تجزیه و تحلیل کرده است، دو کشتی که بنا به ادعا در این مبادله شرکت داشته‌اند، در روز شنبه، پهلوبه‌پهلو دورتر از ساحل سنگاپور، دیده می‌شوند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این اتهام زمانی مطرح می‌شود که مذاکرات احیای برجام در وین در جریان است.

به گزارش آسوشیتدپرس، ایران ادعا می‌کند که به رغم تحریم‌های آمریکا، میلیاردها دلار نفت خام بیشتر از قبل می‌فروشد. بهای نفت در گرماگرم بحران اوکراین به بالاترین حد خود در چند سال گذشته رسیده است و این امر فروش نفت ایران را پرسودتر می‌کند و در صورت شکست مذاکرات وین، احتمالا تحریم‌ها را دشوارتر خواهد کرد.

شرکت فلیتسکیپ، شعبه‌ای از اوکتری که مالک نفت‌کش سوئز راجان است، در بیانیه‌ای به آسوشیتدپرس گفت که به «روش‌های بهینه در عملیات خود و تبعیت از قوانین تحریمی آمریکا» متعهد است.

این شرکت اعلام کرد: «ما اتهام سرپیچی را بسیار جدی می‌گیریم و به طور کامل با مقام‌های ایالات متحده‌ همکاری می‌کنیم تا درباره این موضوع تحقیقی جامع انجام شود.»