نانسی پلوسی در سفر به اسرائیل: با هم در مقابل ایران می‌ایستیم

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا بر ادامه حمایت ایالات متحده از امنیت و ثبات اسرائیل تاکید کرد

پلوسی در دیدار با نمایندگان مجلس اسرائيل، تشکیل کشور اسرائیل را بزرگ‌ترین دستاورد قرن بیستم نامید - ABIR SULTAN /AFP

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، که روز سه‌شنبه به اسرائیل سفر کرد، به عنوان بخشی از اولین سفر رسمی خود به این کشور در بیش از دو سال گذشته، روز چهارشنبه به مجلس اسرائیل رفت.

پلوسی در دیدار با نمایندگان مجلس اسرائيل (کنست)، تشکیل کشور اسرائیل را بزرگ‌ترین دستاورد قرن بیستم نامید و گفت:‌ «ایالات متحده به داشتن اسرائیل به عنوان متحد افتخار می‌کند و به حمایت از امنیت و ثبات آن در بحبوحه تهدیدهای ایران ادامه خواهد داد.»

به گزارش اورشلیم‌پست، پلوسی در گفت‌وگو با خبرنگاران تاکید کرد: «ما در مبارزه با فعالیت‌های تروریستی جمهوری اسلامی ایران و توسعه هسته‌ای آن کشور با هم متحدیم. این موضوع یک تهدید جهانی است و مسئولیت‌پذیری همه ما را لازم دارد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پلوسی که در راس هیئتی از نمایندگان کنگره آمریکا از کنست در اورشلیم بازدید می‌کرد، افزود که این هیئت در حمایت از دو کشور و دو ملت متحد است و در این هدف به راه خود ادامه خواهد داد.

میکی لوی، رئیس مجلس اسرائیل، نیز در این دیدار از مبارزات سازش‌ناپذیرانه پلوسی و حمایت‌های او در تامین امنیت اسرائیل تشکر کرد و گفت: «شما سال‌ها از حق ما برای حفاظت از شهروندانمان دفاع کردید و حتی در سخت‌ترین زمان‌ها نیز کنار ما ایستادید؛ همانطور که اخیرا در آخرین عملیات غزه شاهد آن بودیم.»

نانسی پلوسی در پایان این دیدار با امضای دفتر یادبود کنست نوشت: «روابط امنیتی بین اسرائیل و ایالات متحده پایدار و قوی و دوستی ما ابدی است.»

او پیش از این نیز اعلام کرده بود که «منافع ملی ایالات متحده اقتضا می‌کند که از امنیت اسرائیل حمایت شود.»

به گزارش هاآرتص، نانسی پلوسی که زمانی توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ با ایران را به عنوان یک «شاهکار دیپلماتیک» ستایش می‌کرد، حالا در شرایطی به اسرائیل می‌رود که تلاش‌های آمریکا برای بازگشت به توافق به نقطه‌عطف آن رسیده است. از این رو به نظر می‌رسد مذاکرات با ایران در وین در دستور کار دیدار رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و مقام‌های اسرائیلی قرار دارد.