تشدید بحران‌های یونایتد پس از تساوی مقابل ساوت‌همپتون

منچستر با کسب یک تساوی با ۴۰ امتیاز در رده پنجم جدول قرار گرفت

نیمه دوم برای یونایتد خوب آغاز نشد و ساوت‌همپتون موفق شد خیلی زود گل تساوی را به ثمر برساند - Oli SCARFF / AFP

تیم فوتبال منچستریونایتد در آغاز هفته بیست و پنجم لیگ برتر انگلستان در ورزشگاه اولدترافورد میزبان ساوت‌همپتون بود که با تساوی یک بر یک متوقف شد و دو امتیاز مهم دیگر را از دست داد.

یونایتد که در این فصل از رقابت‌های جزیره تنها برای تثبیت خود در رتبه چهارم و گرفتن سهمیه برای رقابت‌های لیگ قهرمانان فصل آینده تلاش می‌کند، بازی را خیلی خوب و تهاجمی آغاز کرد و رونالدو در دقیقه شش مسابقه در موقعیتی تک به تک با دروازه‌بان تیم میهمان نتوانست توپ را وارد دروازه کند.

رونالدو در این موقعیت فوستر، دروازه‌بان ساوت‌همپون را به‌خوبی پشت سر گذاشت، اما ضربه او به سمت دروازه قدرت کافی را نداشت و در بین راه با دفع توپ از سوی مدافعان این تیم همراه شد تا بازهم این مهاجم ارزشمند در امر گلزنی ناکام بماند.

حمله‌های یونایتد در ادامه بازی نتیجه داد و پاس راشفورد در دقیقه ۲۱ در دهانه دروازه به سانچو رسید و او توانست دروازه ساوت‌همپتون را باز کند تا شیاطین سرخ یک بر صفر پیش بیفتند. پس از گل یونایتد، تیم میهمان حمله‌هایی را روی دروازه یونایتد انجام داد که دخیا، دروازه‌بان یونایتد با درخشش خود مانع از گلزنی مهاجمان حریف شد و نیمه اول با برتری یونایتد به پایان رسید.

نیمه دوم برای یونایتد خوب آغاز نشد و ساوت‌همپتون موفق شد خیلی زود در دقیقه ۴۹ با آدامز گل تساوی را به ثمر برساند. رونالدو و دالو در دقیقه ۶۰ فرصت خوبی برای پیش انداختن یونایتد در این مسابقه داشتند که بن فوستر هر دو بار مانع از گلزنی پرتغالی‌های منچستر شد. برونو فرناندز و پوگبا در این مسابقه نتوانستند عملکرد خوبی از خود نشان دهند و در امر گل‌سازی موفق نبودند. درنهایت تلاش یونایتد در نیمه دوم برای زدن گل پیروزی بی‌نتیجه بود تا بازهم مانند بازی با برنلی و در حالی که در ابتدا پیش بودند، در انتها مساوی شوند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اما نتیجه نگرفتن یونایتد با رانگنیک، بزرگ‌ترین مشکل شیاطین سرخ در این روزها نیست. آن‌ها نه تنها نتیجه لازم را در انتهای بازی به دست نمی‌آورند، بلکه بازی زیبایی را هم به نمایش نمی‌گذارند. عملکرد ضعیف رونالدو هم در این روزها برای یونایتد مزید بر علت شده است. او در این مسابقه هم موفق به گلزنی نشد تا ضعیف‌ترین عملکرد خود را در دوران فوتبالش به ثبت برساند.

این اولین بار است که او پس از سال ۲۰۰۹ موفق نشده است که در شش بازی پیاپی گلزنی کند. عده‌ای از کارشناسان فوتبالی معتقدند دلیل نتیجه نگرفتن یونایتد در این روزها حضور رونالدو در زمین است‌، چراکه تیم مجبور است خود را با شیوه او هماهنگ کند؛ اما اگر نگاهی به عملکرد رونالدو پیش از حضور رانگنیک، سرمربی آلمانی یونایتد بیندازیم کاملا متوجه می‌شویم که رونالدو در زمان سولسشر و مایکل کریک عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت.

رونالدو در زمان سولسشر در ۱۳ مسابقه ۹ گل به ثمر رساند، در زمان حضور کوتاه کریک در سه مسابقه موفق شد سه گل به ثمر برساند، اما از زمان آمدن رانگنیک در ۱۰ مسابقه‌ای که رونالدو انجام داده، تنها دو بار موفق به گلزنی شده است و این موضوع نشان می‌دهد که مشکلات در سرمربی یونایتد خلاصه می‌شود.

پل اسکولز، هافبک موفق سال‌های نه‌چندان دور یونایتد که در یک برنامه تلویزیونی شرکت کرده بود، پس‌ازاین تساوی بسیار ناراحت بود و نظرات خود را این‌گونه بیان کرد: «یک تیم ممکن است مربی خوب و دیگری مدیر ورزشی خوبی داشته باشد. ما الان دقیقا نمی‌دانیم که مربی یا مدیر ورزشی داریم. من از رانگنیک خوشم می‌آید، اما با تمام احترامی که برای سرمربی فعلی تیم دارم او در ۱۰ سال اخیر فقط دو سال را با ‌عنوان سرمربی فعالیت کرده و بقیه آن را مدیر ورزشی بوده است. ما می‌دانستیم که سولسشر یک روز اخراج خواهد شد، پس می‌بایست گزینه‌ای را از قبل در نظر می‌گرفتیم. بازیکنان اصلا در جای خودشان بازی نمی‌کنند، به نظر می‌رسد مربی تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا برای چنین بازی آماده شوند، اما یا بازیکنان به حرف‌های او گوش نمی‌دهند و از عهده خواسته‌هایش برنمی‌آیند یا علاقه‌ای به انجام دادن آن ندارند.»

منچستر با کسب این تساوی فعلا با ۴۰ امتیاز در رده پنجم جدول قرار گرفت؛ اما نکته این است که تیم‌های تاتنهام و آرسنال با اختلافی کم نسبت به یونایتد در رده‌های بعدی قرار دارند و با پیروزی در دیدارهای عقب‌افتاده می‌توانند به‌راحتی یونایتد را تا رده هفتم جدول پایین بکشند. بحران در تیم منچستریونایتد ادامه‌دار خواهد بود و آن‌ها در حساس‌ترین دیدار در لیگ قهرمانان باید سه‌شنبه هفته آینده در بازی رفت به مصاف اتلتیکو مادرید بروند. این رقابت‌ها تنها مسابقاتی است که یونایتد در فصل جاری در آن شانس به دست آوردن یک جام را خواهد داشت.

 

بیشتر از فوتبال